Flatmate hunting

Ja och det är absolut inte kul som många av er verkar tro... även om jag själv bestämmer vem som får bo hos mig så är det krångligt. Har inte fått asmånga svar, vissa kan inte passa tider och andra är väl inte helt beredda på att jag bor i vardagsrummet. Men jag har haft 2 tjejer över än så länge och jag kämpar vidare. Dessutom är det ju inte helt hundra att jag får bo kvar i flatten för de som äger den vill ha ett nytt lease på 12 månader, plus att de tänker höja hyran i november med 10 dollar i veckan. Men det är ju inte så konstigt med tanke på att det då är högsommar.

Nu är det tillbaks i skolan som gäller och försök med att göra någonting nyttigt, vilket det inte blivit mycket av förra veckan. Tog en tripp med tjejerna till stan och gick på museum, kollade på förpackningar och brainstormade fruktförpackningar och fruktnamn. Tänker nog göra en förpackning som är försluten med band, och kalla märket fruit ribbon. Vi får se =)

I helgen var det full fläkt, på Fredagen gick vi ut i Neutral Bay på Oakan som vanligt, hängde med Jennys killes polare som alla skulle åka till Nya zeeland och snowboarda i en vecka. Den ena killen hade gått på BB innan, och verkade ha ett bra jobb för tillfället, låter lovande.

På Lördagen var syrrorna Hed bjudna på födelsedagsdrinkar på en klubb i the cross, och jag följde med som stöd...höhö. Där var det somsagt lite gratisstuff och roliga människor, träffade en kille som var pilot/fotograf som bjöd med mig på en releasefest nu på Fredag. Kul att se lite nytt och göra lite nytt också.. ;)

Nu tillbaks till pluggandet och flatmateletandet.

//miha


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mia! Varför inte lägga ut en annons på blocket härhemma , men det måste vi göra härifrån, maila mig tillbaka as sson as possible

Kraaamar

2010-08-23 @ 12:14:03
Postat av: Mihaaa

men va vilken otroligt superduperide morsan. =/

2010-08-23 @ 12:55:56
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: tina

Det var ju smart! Men vilka hutlösa priser.

Mia, vad skönt du har det nu ändå! Ni går ju mot sommar. Här kryper vi sakta men säkert in i hösttunneln, lite mörkare på morgonen o lite kyligare. Det gäller att inte tappa sugen nu!

Lycka till med jakten på hyreskompis!! Ock skolan och piloten :-)

Kram Tina

2010-08-25 @ 10:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0