Holy cow!...

...är en grafisk designstudio i Surry Hills som mitt team FIC (=friendly is cool) gjorde ett studiebesök hos i Fredags och fick intervjua en trevlig tjej där(som faktiskt gått på Billy Blue tidigare). Detta ingår nämligen i kursen Studio practice, där vi ska lära oss allt om industrin nu inna vi tar det stora klivet in.

Roligt var det att få komma till en byrå i Sydney och se hur de har det, jämföra lite med hur det brukar se ut i Stockholm och se om det är några gigantiska skillnader. Det var det inte direkt, dock är Holy Cow en byrå som är otroligt inriktad på kundrelationen och att alla på jobbet får vara med och säga sitt. Hela kontoret var öppen planlösning och när de har möten så sitter de som i ett hål i en "skateboardramp" så att det hörs runt i hela lokalen. Men jag diggar ko-stajlen och deras coola approach, skulle vara kul att jobba på ett sådant här ställe i framtiden as well!

I Fredags var jag på min lilla dejt eller vad man ska kalla det, blev ju bjuden av en pilotstudent från Melbourne att hänga i Kings Cross och se några band. Någon spelning blev det dock inte för det var på en annan våning än den vi var på, men det led jag ingen brist på direkt... ;) Det är verkligen kul/fascinerande att träffa andra människor och framförallt aussies som håller på med något annorlunda, transportflygpilot inom air force...jag säger då det. Fick jag lite annat än design att snacka om, och så går det väl sådär med att försöka låta flygtekniksmart. Pfff... Det brukar lösa sig om man avslutar allt med att säga "I'm a viking", vilket brukar låta ganska klämkäck oberoende samtalsämne.

På Lördagen drog the girls till Manly och gick på värsta boganstället (lantis) med bästföredatumgubbar och kärringar plus diverse vilsna ungdomar som inte vet var som faktiskt går för sig. Och ja vi råkade också vara där, fråga mig inte varför dock. Det var även ett liveband som spelade massa gamla godingar, dock sjöng de helt fel och hade noll koll på lyrics..jag blev lite smått irriterad. Ni vet hur jag är med låttexter.... ;)

Idag har jag städat, roligheten själv, sen har jag dragit mitt strå i stacken i ytterligare ett gruppprojekt genom att ha höftat ihop en pdfpresentation till imorgon. Nu är det bara middagen kvar, sen är jag fit for fight för en mysig tvkväll med Modern Family och aussieserien Offspring.

Hoppas ni har det bra vart ni än är, jag börjar stå stadigt med fötterna nu.

//miot



Boganställets väggmålning



FIC på Holy Cow



Kärnklyvning in action



Notes in the making

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hallå igen Mia!

NYSS HEMKOMMEN FRÅN EN NGT BLÖT PROMENAD I DROTTNINGHOLM TILLSAMMANS MED MARIA.

När vi var på väg tillbaka o gick strax nedanför tornet kommer 2 bilar!!! där på promenadvägen och vilka var det???? Jo minsann Kungen o drottningen som hade en följebil efter sig säpo antar jag.Dom trodde att dom skulle kunna komma ut på stora vägen därifrån meen det gick förstås inte, Konstigt... jag

trodde kungen kände till sitt Drottningholm, men så vände bilarna o körde tillbaka förbi mig o Maria o då passade jag på att göra en hovnigning, Drottningen log!!!Kul va!!!

Vad spännande att komma ut o på arbetsplatser o se hur det fungerar i verkligheten.

Passa på o njut av tillvaron, snart back in Sweden.

Puss o kram

2010-08-29 @ 16:51:41
Postat av: Mihaaa

haha fett najs morsan, nu blev jag faktiskt avis. tror jag skulle kissat på mig om det var prins daniel... ;) kramar

2010-08-30 @ 01:28:37
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: Andrea

Hellre bogan an Cargo!

2010-08-30 @ 04:54:09
Postat av: Mihaaa

vaaa du är inte klok!!!! du och sanna får pimpla öl där då så går jag och jenny till cargo och smuttar drinkar.

2010-08-30 @ 08:39:10
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: gloria

Cao min älskade kusin hur går det med allt kul att få ut jobba vi mår bara bra här hemma har varit försylda

vi hörs saknar dig jätte mycket.



puss puss din kusin

2010-08-30 @ 12:54:14
Postat av: tina

Kul att allt känns bättre! det är väl nästan alltid så innan man kommer igång med rutiner och allt.

Du passar bra där på byrån ser det ut som :-)

Men där finns det inge Silvia O kungen....



Kram o ha det bäst Tina

2010-08-31 @ 09:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0