En busschaufför, det är en man med GLATT humör.

Hejhej,

nu är jag här igen efter en vecka full av presentationer, deadlines och innovativa projektskapelser. Idag hade jag till exempel en presentation om hur jag skulle vilja att Billy Blue's nästa prospekt ska se ut, det innebar att jag skulle berätta om klienten, historia, researchplan och sedan gå igenom alla mina primära och sekundära metoder (intervjuer, surveys och en röstningsbox). Sen skapade jag en informationsgrafik av allt det jag tagit reda på, för att sedan skapa 3 strategier som skulle föra Billy Blue framåt. Nog om det, satt i klassrummet i 3 h och lyssnade på 20 pressar så nu är det nog!



Igår var det premiär för mig att bli utskälld av en busschaufför här i Sydney. Jag gick på en buss utanför skolan där chauffören sade att den enbart skulle stanna i Mosman (där jag bor). Jag visste inte exakt vilken adress han sade, men jag antog att om jag plingade och bussen inte stannade så skulle det inte vara mer med det. Sagt och gjort så plingade jag och steg ned mot mittenutgången. Dörren stod dock helt fastlåst och jag släpptes inte ut, vilket ledde till att jag fick halvspringa fram till fören och stiga ut där. I samma veva som jag stiger av bussen skriker chauffören efter mig inför hela bussen och säger ngt i stil med "I SAID THAT I WASNT GONNA STOP UNTIL ------, BUT STILL YOU DONT UNDERSTAND. YOU LOOKED ME STRAIGHT IN THE EYE WHEN I TOLD YOU THAT" samtidigt som han pekade med hela armen på mig. Lite av ren chock lyckas jag häva ur mig att jag är "foreign", men om jag inte hade varit lika lamslagen skulle jag nog börjat göra teckenspråk och betett mig som dövörat själv. Men iallafall, snacka om att ha en dålig dag, jäkla mupp seriöst. Orka att jag ska få skit av att hans äktenskap går i krash, att hans ungar inte vill veta av honom och att han har Sydneys sämsta jobb? Puh, det kan jag lätt klara mig utan. Och varför stanna bussen då om han absolut INTE kunde tänka sig att släppa av mig? FREAK.

Så, där var jag klar med den gallan.

Nu är det iallafall Fredag, och jag ska åka hem, städa och ta det easy peasy. Kanske ska gå ut i helgen som vanligt, men denna gången blir det nog Manly, där funkyfemmorna ska möta upp en arbetskamrat.

Här kommer ett axplock bilder från veckan:



Vår diskho förvandlas ibland till ett bubblande inferno av skum, matrester och annat grannen har att bjuda på. Så här såg det ut sist efter en sjudande konsert.



Inför min presentation om BB tog jag lite kort i commonroom. Jenny till vänster och några klasspolare runt omkring.



Har börjat gå fram och tillbaks till skolan nu, tar cirka 45 min per gång. Genom parken i slutet av spurten nära skolan har nu dessa härliga högljudda fåglar/papegojar funnit sin rätt. Exotish!



Finns inget roligare än att prata om vädret.



Jehoo nu kommer Stieg Larsson 2 på bio down unda. Enjoy all aussies!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ush o fy för idiotiska busschaufförer!Toppen att ha så fin promenadväg till skolan med alla dessa exotiska pappegojor,här utanför fönstret hör man hoandet från skogsduvan som boat i trädet strax intill.

Det ser ngt avancerat ut jobbet du presenterade du får förklara allt när vi ses nästa gång

Kram kram

2010-08-15 @ 12:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0