Kvavt var ordet

Trots att det är molnigt och ganska grått så är det som att öppna dörren in till ett växthus idag, Torsdagen den 9 December. Jag menar, det hade ju vart trevligt om solen hade vart framme på samma gång så att man kunde ha gått ned till stranden åtminstone, men nej så kul ska vi inte ha det.

I början av veckan tillbringade jag tiden med att vara hobby-guide åt Herr och Fru Ericson som efter ett regnigtbröllop i Brisbane kom ned hit till Sydney och hälsade på. Med dem kom också solen, och det blev 2 otroligt fina dagar med solbränna som pricken över i:et.

På menyn stod besök i Darling Harbour, QVB, The Rocks, Cirqular Quay, Sydney Tower, Manly samt Bondi. Och ett antal trevliga restaurangbesök med diverse dryck och annat smaskens som en student bara kan drömma om i dessa tider! Jag ber att få tacka samt bocka till Maria och Per för två härliga dagar som turist, och för ännu mer hemlängtan så här i juletider!



Four seasons hotell, nästan lika fint som på Mälarblick.



Hotellets eget tomteland med jultåg i nordeuropeiskt tema



Rödbrända och härliga på restaurangbesök i Manly



Och så den traditionella sightseeingturen i staden där man får fler överraskningar i ansiktet än man kanske väntat sig.



Jag och Ericsons såg fascinerat på hur renen Rudolf helt sonika förvandlats till en rullande version. Tomten är snäppet modernare än vanligt i år.



Tree-cycling. Min enda fråga; varför inte?

Är snart tillbaks! *Kasta en snöboll på närmsta träd åt mig, tack*

Kommentarer
Postat av: tina

Oj, vad trevligt att få besök från Svedala! Myxigt både för dom och för dig. Kul att "jobba" som guide

ett tag :-)

Ja du denna vinter är så otrolig. Vi kollad ejust idag när snön kom i år. 22/10!!! Det känns som om det redan är februari!! Ha det bäst Mia och jag tänker på dig. Nästa jul är du hemma // karamar i massor //Tina

2010-12-09 @ 13:26:26
Postat av: Mihaaa

Å tack Tina, det låter underbart för en snönörd som jag! Önskar att jag var hemma med er och myste =)



Tack för att du är en sån flitig kommentator också, det gör mig väldigt glad! Många kramar till dig =)

2010-12-09 @ 13:30:27
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: Mamma

Maria o Pär ser ut att trivas som fisken i vattnet!!

2 brunbrända partypinglor väntar kanske på lite ostron?

Mia, vad långt ditt hår har blivit snyggt!

2010-12-09 @ 23:52:50
Postat av: Malin

Hej Snygging! Gud va kul o se bilder på mina päron! Man får tacka o bocka för din guideinsats, är övertygad om att du gjorde ett utomordentligt jobb! Förvånar mig inte att de bodde på Four Seasons.... varför va "lagom" när man e från Sverige?! Haha, cykelgranen är helt klockren!! Nu ska jag iväg o skriva en tenta, ha de bra!! Jag ska göra en skotsk snögubbe bara för dig :)puss o kram

2010-12-10 @ 09:58:41
URL: http://malinikiltarnasland.blogg.se/
Postat av: gloria

Cao min älskade kusin saknar dig så himmla mycket. vilken fin koll gran som är gjord av cycklar. vi har det bara bra här hemma anna bara växer hon kan snart gå hon går om man holer handen men hon är litte feg och släpa taget. men det är på gång



hur har du det da varmt och skjönt antar jag



ta hand om dig så ses vi när du kommer hem



massor av pussar o kramar din kusin

2010-12-12 @ 12:32:20
Postat av: Frida

Snart kommer jag med solsken ;) Om en vecka är jag hos dig! Weeeeei

2010-12-13 @ 21:30:16
URL: http://livetienskolada.bloggspot.com
Postat av: Helena och Lovisa

Hej Mia!



Vi ville bara önska dig en God jul och ett Gott nytt år!



Vi ser fram emot att du kommer hem snart, sparar lite lussekatter till dig ; P



Njut av värmen och ha det så trevligt med Frida!



Kramar,

Lovisa och Helena

2010-12-16 @ 17:18:25
Postat av: tina

Mia!!!



Vill önska dig en GOD JUL!!! Hoppas tomten kommer

(förmodligen med avsändare mamma :-))

Hur ska ni fira julafton? Skriv gärna en rad!

Många varma Julkramar Tina

2010-12-22 @ 10:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0