All I want for christmas...

Spenderade en toppenfin dag på stranden i Onsdags nere vid Balmoral, bara några enstaka entusiaster och jag på plats. Vattnet var ganska varmt, och det fanns ingen skrikig ninjafamilj så långt ögat/örat kunde nå. Dessutom hade jag 'Filip och Fredriks podcast' nedladdat i ipoden så där låg jag själv småskrattandes och säkert uttittad av snubben bredvid.

I Onsdags kväll hade vi en avskedsmiddag för Andrea som ska åka hem över jul, det blev en tapasrestaurang vid oxfordstreet med the sisters Simons och Hed, Claire och jag. Kvällen avslutades med en Affogato spetsad med frangelico på ett mycket exotiskt och retrospektivt café som var inträngt mellan strippklubben och 7elvan. Sedan valsades det hem igenom staden till busshållsplatsen, med prat om hur sjuk världen är med alla hot, bombande och mänskliga idioter. I Sydney känner man sig faktiskt relativt säker, går jag hem på natten i stan i Stockholm skulle jag vara i princip livrädd.

Igår var det en regnig dag igen, då var det dags för gymmet once again. Det är verkligen praktiskt att ha 5 min till FitnessFirst, slippa åka kommunalt eller ta en bil man inte har. Bor man bara på rätt ställe så kan man klara sig hyffsat bra utan varken cykel, bil, moppe you name it.

Igår vart jag medbjuden till Manly och Hugos (restaurang) med Tara och hennes två polare Nick och James. Det blev finaste bordet på bryggan vid vattnet med utsikt över hamnen och solnedgången. På menyn stod gourmetpizzor cocktails och dessert, och så bjuden blev man också på köpet vilket var ypperst trevligt.

Idag blir det nog inget strandhäng, kanske lite julshopping dock? Sedan blir det städning och uppvärmning för Frido som kommer på Tisdag och underhåller mig för 3 veckor framöver ;) Ska bli så himla kuuuuuuuul!!!!!!!



En random karaokekväll i Paddington för några veckor sen, fullt ös minstsagt



Min och Taras försök till julstämning (ni kan skymta påsken i bagrunden as well)



Vad tar man med sig till en öde ö om man bara fick välja en grej? Gitarren såklart (efter surfbrädan). Om man är aussie.

Kommentarer
Postat av: Farsan

Dekorativ gran får jag säga. Idag är det exakt ett år sedan vi lämnade ett snow-imbedded S Ängby för London-Singapore-Sydney. Och nu ett år senare ser det om möjligt ännu vitare ut - jag ska snart ut och skotta den decimeter som ramlat ner sen i går kväll. På söndag zippar vi ett glas glögg med din jul/nyårs kompisgäst så att hon får färska intryck från oss häruppe.



Kram

2010-12-17 @ 10:19:45
Postat av: tina

Lite julstämning ger ju granen trots allt!

Vad roligt att få sällskap från sverige i tre veckor.

På söndag ska det köpas gran från Nytorget.

Caroline o jag ska handla ihop, vi får gå 2 gånger :-) Ska bli kul att julpynta första gången i denna lägenhet. Njut på stranden o gymet! Du blit ju värsta puman! Kanske blir Baywatch för din del när skolan är slut! Ha det bäst, kramar Tina

2010-12-17 @ 11:39:56
Postat av: Mamma

Vilket fint stilleben, härlig julstämning trots ingen snö på marken dock på julgransbrickan.

Ska ge Frida EN STOOOOR kram sen att föra över till dig.

Puss o kram Mamma

Jag får drömma mig till b

Balmoral stranden o dess sköna vatten

2010-12-17 @ 12:04:09
Postat av: Johanna

Gillar skarpt karaoke bilden! Fan va kul ni ser ut att ha:) Blir inspirerad blir kanske lite imorgon för mig då jag ska på en julfest, ska promota för det;) Hundra Kramar

2010-12-18 @ 00:02:56
Postat av: Frida

Det är inte långt kvar nu :)

2010-12-18 @ 12:12:23
Postat av: gloria

Villken gullig gran du skaffat man måste ju ha en gran oavset var man är någon stanns i värden. Är redan klar med allt jul pynt så nu sitter jag bara och myser i soffan.Får passa på att njuta nu vi åker till skåne på måndag ska fira ny år där. Det kommer att sänas konstigt att du inte är med oss på julafton men nästa år då firar vi tillsammans igen.



saknar dig så himmla mycket min kusin.

i love you kusen



GOD JUL O & GOTT NYT ÅR PÅ DIG



Massor av jul kramar o pussar från oss tre

2010-12-21 @ 13:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0