Nya tider, men alla <3 dag är som gammalt.

Söndag, en dag för städning, avslappning och allmänt degande. Och inte ett undantag bara för att det är den dag då alla singlar springer och gömmer sig i närmsta vrå. Däremot hade man ju tänkt sig att något exciting skulle kunna hända, men det blir helt enkelt inte bättre än en vanlig söndag.

I perth fick jag 2 bonusdagar eftersom mitt flyg blev inställt, men inte klagade jag för tack vare det fick jag vara med om invigningen till Perth festival, och gå på utomhusbio till rock picture horror show med Susan Surandon och massa transor. Folk hade klätt ut sig, och efter varje "Janet" i filmen skreks det "slut!" (hora) och när musik gick igång sprang folk fram till skärmen och dansade inövade steg. Sjukt speciellt!

Väl back in Sydney har jag spenderat ganska mycket tid med Suzanna, vi har gått på bio med hennes ena roomie och sett Valentines Day (säg den hollywodceleben som INTE va med i den filmen?), haft mysiga matkvällar, haft heldag på beachen i Manly och vart ute och partat med några Kiwis. En bra sista vecka inna skolan börjar har det vart, och jag måste väl vid detta laget efter 3 månader vara ganska uppvilad inför skolan? Hmmm...

Andra pretty stora nyheter är att det har flyttat in en medelålders irländare i rummet bredvid, men att jag ska flytta ut den 28 Feb och flytta ihop med Andrea som jag gick på Berghs med för över ett år sedan. Hon kommer hit från Sverige till Sydney för att gå på apm, skolan bredvid min. Vi ska försöka hitta något mysigt ställe uppe i Crows Nest inom en snar framtid, det ska bli spännande och framför allt skönt att flytta!

På Tisdag ska jag på intervju för en praktikantplats en gång i veckan på tidningen Marie Claire här i Sydney. Jag vill ju (eller tror jag vill) in i magasin/tidningsbranschen) efter skolan, och vad skulle då inte passa bättre än lite erfarenhet? Skulle dessutom vara ett kul avbrott från skolan, få göra lite annat och känna att man lär sig 'in action'. Ni får hålla tummarna för mig!

Annars är det stormväder här just nu, regnigt och ruskigt och inte ett torrt löv någonstans. Men som jag lärt mig så kan vädret vända på nolltid och plötsligt befinner man sig på playan. Men sånt är det väl slut med nu när plugget börjar igen... =/

Nu måste jag sätta mig och plöja igenom M C, tjock som bibeln... då kanska jag får ngt att göra idag trots allt! Vilken lättnad! ;)

Kram på alla hjärtans dag från mig

En liten fin trudilutt:
http://www.youtube.com/watch?v=3QCZ_bv9aLc




Kommentarer
Postat av: Tina

Stor kram på alla hjärtans dag till dig :-)

Det är söndagmorgon här och 5 grader -. Mulet o trist... Men, nu ska jag inte gnälla. Vad kul att du ska flytta till din kompis, en medelålders gubbe i rummet brevid kan ju inte vara kul.. ålder? 31? :-) Jag ska verkligen hålla tummarna för att du får jobbet. Skulle helt säkert vara ett lyft att komma in lite i arbetslivet där nere. Hoppas du känner bra inför skolstarten.



Mia som jag alltid säger, njut och ha roligt!

Tusenn alla hjärtanskramar till dig. / Tina

2010-02-14 @ 09:21:34
Postat av: gloria

Stora kramar till dig på alla hjärtans dag från oss tre.o vad spänande jag ska hålla tummarna för dig och hoppas det går bra o att du får jobbet vi mår bara bra här hemma anna är i dag 8 månader det går så himmla fort. saknar dig min kusin o anna med.



sköt om dig nu så ses vi i sommar



alla hjärtans dag kramar din kusin

2010-02-14 @ 15:24:40
Postat av: mamma

Stora kramar på alla hjärtans dag, lycka till med intervjun samt skolans första dag efter det härliga sommarlovet

2010-02-14 @ 17:49:58
Postat av: Mikaela

Kul att du ska flytta. Och ännu mer grymt med tidningen! Grattis ! Grattis ! Grattis !

2010-02-16 @ 17:19:17
URL: http://vardagsregn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0