Stora kliv

Idag har faktiskt vart en bra dag enligt min mening.

Mitt i skoldagen var jag tvungen att åka iväg på duo lägenhetsvisningar. Den första låg i Crows nest, men jag tappade hoppet direkt när jag kom dit för där stod 10 par och jag. Inte en bra chans att få stället, dock gick mitt humör upp när jag såg hur lägenheten såg ut, inte min smak!

Iväg bar det direkt till Mosman istället. Eftersom vi som internationella studenter inte får rabatt i kollektivtrafiken brukar jag och alla andra köpa rabattbiljetterna iallafall. Och vid ett av busstoppen stampar 3 stora poliser in för att checka våra biljetter. Jag håller på att sätta i halsen, fanfanfan nu åker jag fast. Drar långsamt fram min biljett och lämnar över den till den surmulna karln och han studerar den och ger tillbaks den till mig samtidigt som jag ser att det var den regelrättiga biljetten farsan köpte åt mig för dyra pengar innan de åkte hem. PUH. Där hade jag tur.

På visningen sen har jag tur igen, jag var nämligen ensam på stället och det är vid dessa tillfällen man som student befinner sig i himmelriket. Jag applyade direkt. Fräsch (citat mamma) var den för det var nyrenoverat kök, nymålat och ny matta (ja mattan är australiens bästa vän), den hade balkong och låg på första våningen precis över ingången(då kan man spana på typer som bor i huset). Den var dessutom lite billigare, så jag hoppas hoppas HOPPAS att jag blir godkänd.

När jag var på väg tillbaks till skolan får jag ett mess av en viss nya zeeländare, vilket också var pretty kul. Överraskningar mår man aldrig dåligt av, såvida de inte är dåliga ;) Menmen, idag kändes som ett steg i rätt riktning och jag tänker fortsätta ta stora kliv.

Min nuvarande adress för den som vill ha är Hederskornas cribb, alltså: 105/151 Military Road, Neutral Bay 2089, NSW.

See ya soonen!



...och snart fyller man år också. Dags att värma upp!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilken dag!! Hoppas verkligen du får lägenheten.

det andra messet.... verkar inte brist trevlig antar jag killar!

Just, du fyller 22, du börjar bli lite till åren kommen :-) Det är inte synd om dig! idag har vi faktiskt ett underbart vinterväder, -6 ca, strålande sol o takdropp!



Kramar i massor som vanligt // Tina

2010-02-24 @ 14:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0