Årets första dag skumpandes fram i husbil.

SItter nu bak i "soffan" aka passagerarsätet på en husbil som vi nu börjat vår framfärd i. Kan tillägga att det är noll fjädring här bak, så det är nätt och jämt att jag kan skriva. Hur som helst så håller vi på att köra ut från Cairns just nu, det har regnat hela natten, och även på nyårsafton då vi fick stå på en strandpromenad under palmer och paraplyer och se på när raketer sköts upp från båtar ute på havet.

Som ni kan gissa har vi inte legat på latsidan efetr våra strapatser hemma hos Nemo och hans pappa, ånej, vi har traskat regnskog, åkt skyrail högt upp över bergen, kastat bumerang, sett aborigindans,matat kängurur och gullat med koalor å så lite till. Det bästa var såklart den lilla koalan, mammas och mitt hjärta började slå på helvarv när vi förstod att man fick hålla den lille. Det var det sötaste jag någonsin hållt i, jag ville bara sno med dem hem och pussa den i evighet, men var ju dock tvungen att skeppa den vidare när det var mammas tur. Och mamma smällte likt smör i solsken och visst såg jag allt en tår i ögonvrån.. När det roliga var slut kände  mamma dock inte att det var nog än, utan höll krampaktigt tag i koalan så att skötaren nästan fick slita den ur mammas barm. Till råga på allt kunde hon inte heller förmå sig till att gå därifrån när det var dags för nästa person att fotas, jodå -  mammas hand syndes i smyg fortfarande klappandes på koalan.

Det var en fantastisk dag i regnskogen då vi fick komma de australienska vilddjuren riktigt nära. Det borde alla få göra någon gång i livet. Men nu åks det somsagt i husbil, startten på en veckas strapatser på vägen till Brisbane.

Tack för alla kommentarer, det är rikigt kul att läsa! Hoppas ni har det underbart i snön, njut åt mig.

Många kramar



Kommentarer
Postat av: Farfar

Det var en riktigt gullig koala tillsammans med gulliga Dig! Jag har alltid undrat om koalan har mjuk eller lite hård nos (den ser hård ut) Varit på en kort promenad i sol och snö och nu blir det nyårskonsert från Wien.

Kram

2010-01-01 @ 12:20:37
Postat av: Tina

Vilken lyx att få gosa med en livs levande koala!

Förstår att mamma inte kunde slita sig, Budgifvarsfamiljen har ett nästa lite sjukt drag av att bli helt hänförda över gosiga djur :-)

Hoppas er resa fortsätter på detta fantastiska vis!

Här var det en magisk nyårskväll, 8- rimfrost och snö. En vacker sista nyår i min lägenhet. Nästa Lördag går flyttlasset!

Krama o fortsatt lycklig resa! Kram Tina

2010-01-01 @ 15:08:06
Postat av: gloria

Gott nytt år på er haft en mysig nyår. men gud villken gulig koala du håler i hälsa alla från oss här hemma saknar dig. puss kram din kusin med familj

2010-01-02 @ 13:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0