Mia är i Perth!

Eftersom min vän, även kallad Mikaela, var och hälsade på mig i Sydney för lite drygt ett halvår sedan var det nu tänkt så att jag skulle få göra detsamma men här i Perth. Mikaela bor med Robin som jag också gick på Berghs med, och nu har jag kommit hit och ska våldgästa dem 2 veckor framöver.

Flygresan hit tog ungefr 4-5 h, och jag var så pass exalterad att jag kom till flygplatsen typ 4 timmar innan planet gick, vilket gjorde att jag fick sitta och vänta på att incheckningen skulle öppna. Sedan satt jag med sushi framför de stora fönstrena ut mot flygterminalen och såg jumbo på jumbo och ett o annat A380 landa.

Själva flygresan åktes med Jetstar vilket innebar noll dricka, noll mat, noll tv och noll komfort. Dessutom satt jag inklämd bredvid massa indier med jättelånga tånagar. Brr!
Fick knappt en blund eftersm det inte gick att luta sig åt ngt håll, därmed kändes denna flygresa också längre än den  mellan sthlm-sydney. Mystiskt va?

Väl på flygplatsen hämtade Mikaela mig i sin gulliga Mr Bean bil och körde mig hem till Highgate/Mount Lawley som ligger i norra Perth. De bor jättefint i en lägenhet på andra våningen med stor balkong och fräscha rum. Tänk att få dela lägenhet med en bra polare, inte fyskam...avundsjuk!

Första dagen igår tog Mikaela mig på en promenad mot staden och runt om i city. Vi åkte ett stort pariserhjul precis vid sjön och såg ut över skylinen och de omkringliggande bostadområdena.
Sedan gick vi och fikade på ett väldig arty-party-café med exotiska konstverk på väggarna och x-antal glada killar i disken.

Framåt kvällen skulle Mikaela och Robin jobba vilket jag tog som en chans att leta igenom deras dvdsamling, lugn kväll vill säga. Idag ska jag hönga med Robin som ska visa mig hans favvie-del av Perthee.

Jag uppdaterar snart igen! Puss o kram på er.



Mikaelas trädgård , aka park i grannskapet.



Kulturella Perth.



The main street



London eye 2



Innan priset på biljetten gjort sig nämnd





"sjön"



The Bell Tower of Perth



Intrésaant läsning



Cafét



Person som fått smaka på en liite felblandad latte



Random filur på väggen





Prov på läskighetsfaktor när det kommer till klotter.



Söt liten oskyldig katt som blivit rakad överallt förutom på huvudet, flatmate hos Mikaelas kompis Hanna.



Här bor jaaaag!



Kommentarer
Postat av: Frida

Gud va fina bilder. Guud vad jag saknar dig :)

2010-01-23 @ 13:30:12
Postat av: tha one and only gran

swwwwwwwwweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!!! Hopppas du har det bäst där borta i solen! Puss!!

2010-01-23 @ 13:58:46
Postat av: M

Kul att du noterar flygplanstyper - det är skillnad på upplevelse när man är i luften. Biljettpriset är inte allt. Ha det nu så kul i Perth; jag var precis nere vid macken här på hemmaplan och snackade med en kille i kassan som bott i Sydney. Han hade träffat Malins farsa som har resfeber inför trippen nästa vecka (samma väg som vi).

2010-01-23 @ 18:18:20
Postat av: Mamma

Vad skönt att höra att flygresan gick bra trots alla långa ä...ckliga naglar.

Även Perth verkar vara en nice stad, precis en sådant pariserhjul hade jag tänkt åka i i Singapore men det blev ej så, kul att du gjorde det i stället.

Ha nu två mysiga veckor i goda vänners sällskap o sköt om dig Mia

Kramar i massor från Mamma Hälsa Mikaela o Robin

2010-01-24 @ 10:35:43
Postat av: Tina

Skönt att byta miljö nu när föräldrarskapet lämnat, så blir det inte så tomt. Mamma var hos mig i går, då fick jag se bilder från resan... vilken resa!!



Mia, njut och ha det bra med goda kompisar.

Kramar Tina

2010-01-24 @ 15:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0