En kyss i spagat

Hejhopp,

skolan är i full rullning och min nya klass, Cozzolino, verkar helt okej. Både Evelina från Berghs, Jenny och Linnea går i samma klass så det ska nog bli alldeles utmärkt.

Har haft några lektioner tillsammans med de andra klasserna också, mer föreläsningstypen av stunder. Hör dock inte vad läraren säger för de är experter på att babbla på snabb aussie, så jag ska nog sätta mig som ett ljus längst fram nästa gång.

Nu har vi ett hål mitt på dagen i 5 h, sedan har vi en 4 h lektion och slutar 21. Sugigt va? 21 på en tisdag, då missar man masterchef, kan inte utnyttja tisdagsbilliga biobiljetter eller hinna äta middag. Men vad göra?

Fick just reda på att allt jag lämnade in i slutet av förra terminen är bortkastad inklusive kommentarer & betyg som låg inuti. Allting. Jag är så jäkla irriterad, inte bara det att det jag gjorde och kämpade med i flera månader bara kastades iväg, jag har också betalat hur mkt som helst i printkostnader etc. Jenny var ju här i skolan sista veckan och skulle hämta upp mina saker, men då var de inte färdigrättade och skulle hämtas i början av denna termin. Men när man kommer hit så säger lärarna att 'think buddy' har slängt allt, och när man pratar med think b. så skyller de på att lärarna inte bad att få saker de fått in sparat. Men det är alltså sheizesnack. Och vad är det för regel liksom- att allt eleverna gjort och lämnat in ska slängas mitt i vinterlovet så ingen av oss internationella elever som är utomlands kan hämta sina grejer? Jag är otroligt störd och ledsen. Tråkigt att behöva skriva om sånt här, men denna skola är precis som allt annat, inte perfekt.

Igår var jenny jag andrea och sanna på en indisk restaurang i neutral bay och firade sannas 23 årsdag (eller 19 som hon själv vill inbilla sig). Maten var ingen höjdare tråkigt nog, ingen kryddning och ganska trist personal (tjejen gav oss konstant sura blickar efter att vi bett om mer krydda) (herregud människa - var glad för lite feedback). Restaurangen såg förövrigt ut som att någon hade spytt bollywood över stället, med filmaffisher, tyger och stenklädda väggar och krusiduller vart man än tittade.



Balmoral en solig men sval Söndag













Påväg hem kunde dessa skådas. Besvikelsen var ett faktum: "Tyvärr älskling, ingen snö i år heller"



Inga probblem



The sisters på Bollywoodrestaurang



The vomit is everywhere


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter ju helt vansinnigt!!!Betygen o kommentarerna måste väl ändå finnas på ngn hårddisk,o vad gäller allt arbete ja vad ska man säga, nån måste väl ställas till svars, du borde få reduktion på term.avgift.Hur i h....te kan ngn släng ett kuvert utan att titta i det,kanske det ändå ligger kvar ngn stans. Ush o fy o blä....



Vilka härliga bilder från omgivningarna mm, snart blir det dags för dopp i oceanen, ej fy skam.

Kraam



2010-07-20 @ 10:57:01
Postat av: Farsan

Men va fan? Du måste ju kunna få ett betyg/omdöme, det är ju en del av utbildningen. Och nog måste väl lärarna komma ihåg lite av sina bedömningar. Dessbättre har du väl sparat inlämnade jobb själv ifall de skulle behöva plockas fram. Du måste kunna få ett intyg att du gått hela året, med någon slags bedömning, plus att skolan tydligt skriver in sitt eget slarv (det här handlar ju om vad du ska kunna visa senare vid jobbsök etc). Under alla omständigheter borde du få någon slags kompensation (även om inte betyg/omdömen kan kompenseras) eftersom denna nu "ansedda" skola har slarvat bort värdehandlingar - för det är vad det handlar om.



Ja, ja. Läste på smh.com.au att dom öppnat skridskobana ute vid Bondi... kanske kunde vara något att prova i vintertider?



Kram

2010-07-20 @ 11:46:28
Postat av: Tina

Ja, det finns inget att tillägga, helt sjukt.

Men som mamma skrev: det måste ligga i någon dator.

Eller är det 1800-tal? det är helt sjukt. Ni betalar hur mycket som helst.....

Men du är en stark tjej!! På dom bara!!!!

Gör ett jobb om slarvet, lägg ut i tidningen :-)

Hoppas allt ordnar sig. Kram Tina

2010-07-22 @ 11:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0