Schack'Mate'

Hello där ute,

sitter nu på Söndagsmorgonen med en tekopp framför videohits på channel 10. Igår vart det utgång med el gang, jag jenny sanna och andrea mötte upp med jennys raggs kompisgäng som alla var ute på en årlig bargolfingrunda. De var utklädda till golftöntar likt Stig-Helmer och försökte fånga in de få tjejer som fanns med sina små plastklubbor. Ganska rolig syn, ganska knäppt folk, ganska roligt.

Vi själva hoppade runt på haken as well, först Scary Canarie  (typ av backpackingplace) vid Darling Harbour i stan, sedan tillbaks till Oakan (lokala haket i Neutral Bay) och sedan Minskys i Cremorne (också ett sånt där härligt genuint krypin). Där fanns också de mest exotiska typerna. Bland annat Ron Burgundy (Will Ferrell i Anchorman) som körde x-antal movielines med mig och aldrig tröttnade, inklusive hans entourage på 15 män i andra fantasifulla utstyrslar. Folk blir så otroligt självmedvetna och har inga hämningar när de får klä ut sig (till gott och ont), kanske borde prova på själv?



Jag var lite sådär sliskigt rädd men ändå fascinerad.

Förövrigt ska jag äntligen få slita tennisracket som jag fick nedskickat men inte använt än förren denna helg. Jag har blivit medbjuden att lira med en kille som jag träffade på en bar för ett tag sen, varav polaren dejtar jenny. Ska bli kul att få spela äntligen...och kick some dude's ass on the court. Mouhaha.

Annars är det skola igen, och vi har fått de första delarna av terminens briefs. En av briffarna, som vi kallar dem på Billy Bluff, är att re-branda skolan i 4 delar. 1. Skolmagasinet 2. Ipad-applikation 3. 3d-popupstore 4. Environment, alltså göra om en del av skolans lokaler. Allt detta låter kul och spännande, men pressen är stor och den som vinner får sitt koncept förverkligat inklusive pengar. Hoppas man hinner med allt, har ungefär 500 andra briffar på det som är minst lika advanced. Menmen, bara 3 månader denna termin.



Sanna & Moi på restaurangvift

Denna vecka vill gänget gå och se Inception, med Tom Hardy som jag fallit lite halvt pladdask för. Ska ju vara en riktig klassiker och en otroligt bra rulle. Hyrde 'Bronson' häromdagen, jag kanske inte var den rätta målgruppen för den filmen, men det är ju bra att se lite olika varianter. Hardy är i huvudrollen som ni kanske misstänker.



Tom Hardy i Bronson

Hörs soonen

Kommentarer
Postat av: Mamma

Måste vara j...ligt kul att få uppleva lite udda personer som bl.a golflirarna,hoppas oxå tennisen var underhållande.Kämpa på med skolan. nu är du som sagt på väg mot grande finale

Katterna längtar mjauigt efter dig,snart får du klappa dem igen

Pussar och kraamar från mamma o pappa som idag har det ngt regnigt runt knuten

2010-07-30 @ 10:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0