Hem ljuva hem

Efter över ett dygn på resande fot är jag äntligen hemma och njuter fullständigt av alla välkända ansikten och platser. I'm inlove...

Flyget gick bra, på flygplatsen i Sydney stötte jag på 2 polare från parralellskolan APM, de skulle åka samma rutt som jag kul nog! Dödade 8 h tillsammans med dem på Pekings flygplats, en av Guds förglömda flygplatser som skulle behövt en reboost och 5000 engelskalektioner.

På flyget mot stockholm var vi med om en nära-dödenupplevelse då flyget gick genom turbulens och helt sonika föll x-antal meter för att sen plötsligt stutsa rätt upp. Folk flög ur sina stolar, skrek och såg sin sista stund kommen. Det var alltså starten på den 9.30 h långa resan, kul var bara förnamnet.

Men over all gick allt bra, och väl på kära Arlanda möttes jag upp av världens bästa gäng, granen, frido och yaz, samt mor och far. Kan inte beskriva hur kul det var att se alla, och hur jag har saknat dem så. Love you so much!



Väl hemma i south field village, som stod i full blom, var det champagne och firande på menyn med grannar och katter (som tittade snett på mig och sprang skrikandes iväg när jag närmade mig). De ska få en omgång snart när jag har tid, ska nog göra deras pågående 12 år i fångenskap lite mer spännande under denna månad)

Igår var det fullspäckat schema, tog en uppdateringstripp runt i området, granskade allt nybyggt samt grannens obscena gunga som hänger i en av tallarna. Åt en mysig lunch med mamma i Drottningholm & skrattade lite smått åt all branding av det Kungliga Bröllopet. Sedan åkte vi och hälsade på kussen Gloria och hennes Anna som fyllt 1 år som jag inte träffat förut! Var himla mysigt med tårta och kramar, så kul att se alla gamla face.

Sedan tog jag premiärturen med sl, vilket började i en hjärtattack då jag var tvungen att betala runt 900 spänn för 30dagarskort. Ruinerad. Åkte in till Dessi vid Mariatorget och tog en mysig promenad genom stockholm. En otroligt härlig första start på min Sverigesemester!



Dessi!



Stockholmo



GB's bröllopsstrut. Väldigt outside-the-box om man ska vara lite reklamig.

Nu ska jag njuta av världens bästa Stockholm

Kommentarer
Postat av: Tina

Haa, vad roligt att se Stockholm på din Blogg! Man nästa hajar till. Det är ju den bästa tiden att göra en blixtvissit i sverige just nu. Härligt att bara vandra runt och se staden som en turist :-)

Njut. så ses vi på lördag.

Kram Tina

2010-06-16 @ 08:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0