Butiksbiträde på Nordic Fusion

Hallåhallå!

Har ni hunnit hämta er efter tatueringsnyheten än? Jag har knappt, men jag kan glädja mig själv med att koalan nästan är helt färdigläkt snart. Har ansat lite skinn, men snart är han klar för sommaren och för alla härliga bikiniturer.

Sitter i skolan, en halvtimme innan klassen börjar, och kollar igenom lite ditt och datt. Har det ganska stressigt nu, har en visual diary som ska in på Onsdag bland annat, har inte skrivit klart men designen på verket är färdig i princip. Sen ska den printas i tid och beskäras, men det får väl skjutas upp till 2 min före deadline as usual.

Imorgon är min vanligtvis lediga dag, men ser ni, jag ska nämligen provjobba på Nordic Fusion i Mosman! Skulle vara trevligt att ha något annat att göra än att plugga, vara i skolan och sitta hemma. Känna sig lite duktig och tjäna ihop lite stålars. Jag hoppas jag lär mig kassan och sådant snabbt, och att jag orkar vara övertrevlig mot alla snobbiga mosmantanter. Smör är A & O i denna bransch enligt Jenny, Sanna och Andrea som alla jobbar på samma klädbutik 'Funky Femme' i Mosman. Där har de fått utstå en del kan jag meddela. Men jag är glad att man på  Nordic Fusion inte behöver surva i provhytter och utbrista "that's just gorgeous on you love, gorgeous!" med ett fejksmile på läpparna medan en asfet kärring pressar på sig en pantermönstrad slimbody. Nä, då står jag hellre och slår in marimekkohanddukar.

Så, nu ska jag försöka plugga vidare, ingen rast och ro. Ni får hålla tummarna för mig imorgon, jag kommer säkert vara lite nervös!

Nordic Fusions hemsida:

http://www.nordicfusion.com.au/


//mijoo

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kycka till i morgon Mia! affären låter riktigt spännande att få jobba i.

Kraaam Mamma

2010-05-03 @ 08:59:55
Postat av: Maja

Var är det du håller hus? Australien?

2010-05-03 @ 09:27:30
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Ackelina

Hej allt bra idag? :)

2010-05-03 @ 09:32:09
URL: http://ackelina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0