Och så var man av med skiten, trodde man

Ja, men precis när man lämnat in en riktigt jobbig uppgift så upptäcker man att man har en uppsjö av grejer till att göra. It freaking sucks. Det känns lite halvsugigt att lämna in ngt som är värt 60% av ens betyg, och som man själv känner gör ens egen stil orättvisa. Men. Den enda man kan skylla är sig själv. Och då är det bara rätt att be sig själv om ursäkt. Så, förlåt Mia, du hade vart värd ngt bättre.

Men för att hoppa till andra häckar, provjobbet gick väl relativt okej. Verkade dock ganska tricky med tanke på att det är ett litet företag med massa olika varor, och kunder som kommer in och har krav som inte är av denna del av sydney. Jag fick stå och putsa smycken i några timmar, som tack fick jag en vas. Menmen, får se mig omkring efter ngt annat, har på känn att det där var lite väl mycket nu när jag går i skolan å allt. Sen kanske det inte är supersmart att söka jobb veckor innan man ska åka hem i en månad. Det är bara att ta nya tag till våren, aussievåren då.

Idag har förövrigt varit en typisk höstdag med regn och sol om vartannat. Jag vet att ni fortfarande inte förstår att det FAKTISKT kan vara chilly här. När jag gick upp var det alldeles immigt på fönstrena för jag hade haft värmeairconden på. Tack gode gud för aircond säger jag bara. De har ju inga tätningar i detta land.
Imorgon kommer nått snille förbi lägenheten och ska kolla på möglet vi upptäckt i Andreas rum som ansluter till badrummet. Vet inte om det kan ha ngt med dessa jädrans heltäckningsmattor att göra.  Aja, sålänge de står för kostnaden..mouhaha.

Och för att hoppa till nästa häck så måste jag bara säga att jag och Andrea slaviskt följer Masterchef för att på ngt vis balansera ut våra egna (o)färdigheter. Det enda störiga är dock att när man själv sitter framför tvn med en jädrans proteinshake så lagas det efterrätter al'a kungligheter i rutan, och man har liksom lust att slicka upp tvskärmen. Sen följer vi självklart också Bondi rescue, lite kul när man kan relatera till omgivningarna och händelserna som man själv faktiskt var med om. Typ som igår då det var den s.k tsunamin på g vid stranden. Lite av ett antiklimax eftersom inget hände, blev faktiskt lite besviken.





Alltså, kan man något annat än att hoppa av förtjusning över en tvkväll som denna? BYEBYE HOMEWORK.



Mycket tveksam beskrivning av studenterna på BB.

By the way, Jenny har kommit på hur man åker billigare i lokaltrafiken här. Man ska tydligen slänga fram en svensk tia istället för 2 dollarsmyntet som är mycket snarlikt. Living on the wild side is the shit.

Hörs och ses, förhoppningsvis

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kan nog vara bra att byta ut shakern mot lite smaskiga glassbakelser emellanåt.

Jag tror säkert att ditt inlämningsarbete är bra, men man är ju aldrig riktigt nöjd med vad man presterar, men i slutänden brukar det bli rikigt bra

Kraaam o snart är du hemma!!!!!!!!!!

2010-05-05 @ 09:45:01
Postat av: Tina

JAG TROR OXÅ ATT DU ÄR BÄTTRE ÄN DU TROR JUST NU!!

Och en glassbakelse är aldrig fel, MUMS!!



En vas som betalning? var den i allafall snygg eller :-)



Kram Tina

2010-05-05 @ 15:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0