Vardag down under

Skola skola skola, sova, äta äta äta, utgång utgång, plugga plugga, kaffe kaffe kaffe kaffe kaffe.

Så lyder en vanlig vecka för mig. Och jag är inte ens en kaff:oman.

I helgen vart gänget (eller jag då) bjudna på fest av en kille på en klubb i darling harbour, jag drog med mig the gang och vi hade en gratis helkväll. Inte fyskam. Jennys hand gästades av x antal champagneglas under kvällen, och jag x antal romcola. Sen gratis taxi hem är inte heller nått att klaga på. Andrea summerade dock upp den australiensiska mannens fysik som en smäck: Short and stocky. Där har ni sanningen.

De resterande 3 veckor handlar om deadlines som jag just nu försöker att göra klart. Ska lägga upp lite av de saker jag gjort här, när de är fina nog att läggas ut till offentligt skådande.

Än så länge får vardagsbilderna läggas upp, här kommer ett axplock:



På lektion i en av de största salarna, not.



Kunde vart sverige, är tyvärr sydney.



På väg från skolan kan man skåda vyer som dessa : massa short stocky aussie men playing footy.



drägglandet (jenny, inte jag)



Regnbågen hägrar över military road.



Sedan har jag en lista på fulheten av byxmode. Detta är de jag lyckats föreviga, håller den till höger på prispallen.

Sedan är det ett jädrans tjatande om ett ord som låter som en socker ros på tv. Har googlat ljudet och kommit fram till veckans konstiga aussieord: Soccerroos (Aussie football player).

Tah

Kommentarer
Postat av: Mamma

short and stocky låter intressant???

Byxorna kommer säkert om ngr år igen vara helinne i Stockholmo

Kraaaam

2010-05-26 @ 09:43:59
Postat av: Andrea

Soccerroo? Har aldrig hört! Hatar deras fula nicknames asså.

2010-05-26 @ 15:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0