Buss till Palm Beach

Ohoj därhemma, här sken solen för några dagar sedan och det firade vi med att åka en sväng norrut till Palm Beach. Bussen tog en liten stund, det vill säga 1,5 h, och var riktigt illamåendeframkallande. Dock gick hela färden längs havet, så utsikten var det absolut inget fel på. Vi såg många ställen på vägen som vi borde hoppa av på och besöka, stränder, barer och shoppingcenter. Får låta Fridolin uthärda några tripps med mig när hon kommer hit ;)

Väl på stranden lade vi oss och schtekte i några timmar, så otroligt skönt att sommarn äntligen tittade fram för en gångs skull. Det var inte speciellt mycket folk längs sanddynorna, men säsongen har nog inte riktigt kommit igång än. De flesta som hänger runt området är ju dem som bor där (upper class elite), annars tror jag att det är mer populärt under helgen då annat folk orkar åka ända dit.

Innan vi tog bussen hem gick vi till ett strandcafé och åt den klassiska banana cake'en och tog en kaffe. Lyckades roffa åt mig bästa bordet precis innan ett annat svenskt medelålderspar var på väg, mouhaha. Sen kom det flera kostymmän helt random som stod och hängde utanför stället, senare när vi gick förstod vi vart de kom från för det var såklart ett bröllop på g en bit bort på stranden. Folk gifter sig vid stränderna här hela tiden, och senast i förrgår var det till och med en tjej som döptes vid Balmoral med hjälp av publik och två personer som sänkte ned hennes huvud i havet. Haha, det såg helt sjukt ut, bland badgäster och snorklande ungar.

Här om kvällen mötte jag och Tara upp Jenny och Sanna och åkte till Manly för några drinks och lite mat. Gick till en nyrenoverad roof top bar med utsikt över manly beach och köpte exotiska drinkar för halva priset. Sedan gick vi till en annan bar vid färjbryggan (som går till stan) och avslutade kvällen med en glass från maccers (smeknamn för mcdonals i australien).

Igår lagade jag och Tara världens godaste kaka, en Hummingbird cake med valnötter, annanas, kokkos och lite annat småttogott. Gjorde egen frosting som de är så galna över i detta land, och kakan blev übergod. Ska spara receptet och gör den när jag kommer hem så alla kan få en smak av aussieland.

Har haft lite hemlängtan den senaste tiden, det kommer i vågor. Det är så gulligt när folk där hemma muntrar upp en, då mår jag så mycket bättre! Tack







Know for a fact att huset med orange tack är till salu, någon som känner sig sugen på ett litet pittoreskt tillhåll i vinter?











Min nyupptäckta absoluta favorit bland frukter; Mangon. Herreguuud hur kan jag ha missat denna enastående orangea dröm förut?! Här nere står Mangon för juletider, det är då de börjas säljas i butikerna. Man kan beskära dem väldigt fiffigt också som jag gjort på bilden. Yum!





Lycheedrinkar, Mimosa och Margarita i Manly

Kommentarer
Postat av: Farsan

Vad är detta - värsta fotografämnet också? Snyggt arrade bilder. Och med tanke på att vi snackade strax innan ni åkte dit så utgjorde väl Thomas och min miljö en verklig kontrast - fleischbein mit kraut på mörkt SoFo-ställe mot skuren mango och molnfri strand...

Baren vid färjebryggan i Manly kanske var samma som jag besökte när ni hade åkt till stenen.



Kram

2010-11-16 @ 09:34:00
Postat av: Mamma

Visade Maria bilderna så hon får gotta sig lite i vad som komma skall, snart är det bara en vecka kvar innan resan går mot aussieland. OH oh oh vilka härlia bilder , jag läntar oxå till hav, strand, mango, drinkar o Mia framför allt

kramar i massor

2010-11-16 @ 14:13:17
Postat av: Mamma

Ursäkta felstavningarna som jag upptäckte när jag skickat kommentaren, typiskt!!!

2010-11-16 @ 14:17:15
Postat av: Malin

Åh jag vill också ha värme, strandhäng o mango! Får nöja mig med några plusgrader och skottska slott ;) Förresten så är de bara att skicka en A4-lista till mamma med allting du vill ha med från Sverige. Lösviktsgodis, kaviar, pepparkakor, glögg, marabou mjölkchoklad, kläder... You name it!!

2010-11-16 @ 23:34:07
URL: http://malinikiltarnasland.blogg.se/
Postat av: gloria

Cao min älskade kusin ojojojoj villka härliga bilder jag vill också ha värme o sitta på en strand dricka mango drinkar. hi hi hi hi. Får väl vänta till nästa sommar men då är du ju hemma så då kan vi göra det dricka mango drinkar menar jag



Ha det så gott saknar dig så

puss massor av kramar din kusin

2010-11-17 @ 19:08:07
Postat av: Granen!

jag vill läsa om när du surfar kan du lägga upp det? ;)

2010-11-20 @ 10:38:13
Postat av: Tina

Hur mysigt ser detta inte ut :-) Här hemma är det ju värsta novemberväder, burr....

Ha det så himla skönt!! Kramar från ett mörkt o kallt sverige, MEN LITE MYSIGT ÄR DET ÄNDÅ :-)



Tina

2010-11-21 @ 20:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0