Sommaren är (tydligen) kort här med...

För vid den här tiden förra året var det värmebölja, skolsken och strandhäng, men icke 2010. Nu ser man bara en glimt av solen i 2 timmar sen öppnar sig skyarna och regnet häller ned. Det har sagts att det ska bli en regnig sommar, och jag fattar faktiskt inte hur Australien av alla länder kan ha det, bara namnet Australien är ju sommar...grrr.

Under de 2 små timmarna har jag dock hunnit åka till stan med Tara och leta fancy huvudbonader till Melbourne Cup imorgon, och idag var jag, Jenny och Eve i det nya köpcentret Westfield inne i stan som är supersnyggt och stajlat. Dock hur mkt folk somhelst, man tar sig liksom fram med armbågarna.

Jag har inhandlat en liten fjäderprydd svart rosett som jag ska bära imorgon då det bär av till Manly och Shoreclub för racingeventet. Vi ska klä upp oss till tänderna och låtsas vara superintresserade av vilka hästar som springer and what not. Jag tycker ioförsig personligen att det är roligt med galopp, har alltid velat åka till Täby och titta, jämfört med trav så är ju allt kul i princip. Men kan man inte ta sig till Melbourne så får man ta sig till Manly och närmsta storbildstv.

Senaste veckan i bilder:



Nere vid Balmoral beach i rikemansområdet finns en grundskola för rikemansbarn. Detta är deras nybyggda skola precis vid vattnet. Fint ska fint ha.



Blev överlycklig när jag efter 9 månader i Mosman inser att det finns Leksand knäckebröd i affären där jag jämt handlar.



En kreation man köper om man går all-in...Jag kommer dock gå half-in.



Bild innifrån köpcentrumet, väldigt relaxed och arkitektigt.



Ja, somsagt.



Jag och Tara delade på en lavender- cup cake. Deliciousness!



Skyltdekoration



Någon som känner sig lockad av att pryda huvudet med Eiffeltornet? Eller varför inte operahuset? Stockholms stadshus?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Stilig huvudbonad må jag säga o hur kommer klänning och skor att se ut, ta mkt bilder

Tur att det finns lite sverigeknäcke att mumsa på

Ha det så kul på racingeventet



Kramar

2010-11-02 @ 18:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0