What a difference a day made

Det är väldigt typiskt att precis när man kommit igång med gymmet och joggningen på allvar går och drar på sig en förkylning. Att det dessutom är "australiensisk sommar" gör en ju inte gladare, men som ni säkert minns har den inte kommit igång här än helt och hållet, så det är ju ingen ide att jag tjatar vidare om det.

Idag finns inget direkt att tala om eftersom jag inte vill bli sjuk på riktigt och stannade istället inne hela dagen som den latmask man är. Dock har de senaste dagarna varit riktigt trevliga med förlovningsfest i Cabarita, Lindt-cafebesök, nyårsdressshopping och chinatownslunchande i Darling Harbour. Jag och Tara har varit i Chatswood och fönstershoppat, och tog den regelrättiga chokladkoppen på San Churro-chokladstället högst upp i köpcentret Westfield. Har umgåtts mkt med Tara den senaste tiden, och det är så himla kul att lära känna en aussietjej på djupet! Tog syrrorna med oss till stan igår också, och snart blir det nog utgång för hela gänget på någon vild klubb i stan (om förkylningen lagt sig).

När jag var ute och joggade sist (boven i förkylningsdramat förmodligen) var klockan runt 8 på kvällen, och jag styrde stegen ned till stranden. Det var mörkt på himlen och det började precis dra ihop sig till en riktig storm, vilket jag tyckte var perfekt för en springtur (...). Det började långsamt mullra uppe bland molnen och helt plötsligt bjuder kvällsmörkret på en blixtrande och dundrande orkester sällan skådat! Jag var då nere vid stranden i skymningen och det var så himla häftigt att se hur blixtarna flög i skyn (ibland håller de sig enbart uppe i molnen), det var som att någon tände och släckte lampan hela tiden, samtidigt som vågorna sköljde in över stranden och jag ensam satte spår i sanden. Definitivt något jag inte kommer glömma i första stund från min tid här nere.

Vad resten av veckan annars kommer bjuda vet jag inte än, men jag tar allt som det kommer. Varför brådska när man har lov? Saknar hemma, saknar er, saknar Sverige. Kommer nog sakna Australien också, men det är i Norden jag vill leva.

Ett julbord av lite bilder:



I Lördags vågade jag och Tara oss ned till stranden under de få soltimmar som bjuds, och kom ned till en fullspäckad vinmarknad i Balmoral med band som spelade och folk i massor!



Tidigare lade jag ju upp en bild på nummer 1 av denna reklamserie, och tänkte nu även visa nummer 2 som jag också gillar. Får lust att greppa tag i vågen och ta med den hem.



Nu i juletider kan man inte få nog av smaskigheter som den gottegris jag är, och en överraskande syn i matbutiken next door är Nyåkers Pepparkakshus som säljs flitigt. Runt 60 spänn får du punga ut om du hade tänkt att vara lat i år.



I Queen Victoria Building (som är typ aussie-NK) har de klämt in en plastjulgran i trapphuset som sträcker sig från ground level till taket i princip. Besökarna får se sig som vandrande paket gåendes förbi den massiva stammen i kulörta lampor. Vad gör man annars när man inte får tag på exakt rätt storlek - ens i ett varuhus?



Utsökta små delikatesstårtbitar på Lindtkafet som jag, Tara och syrrorna besökte igår. Den som besöker mig härnäst ska få sig en omgång choklad på Martin Place, det är ett som är säkert.



"Marry me Jax"  Någon vill uppenbart säga något.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag ser att julskyltningen kommit i gång så även här hemma ,dock lite varmare hos er,här hemma ligger snön ett tag till innan regnet kommer

Kramar

Ps härliga bilder

2010-11-10 @ 13:59:04
Postat av: tina

Oj , är dom ännu galnare än här hemma.. någon julgran har jag inte sett här än , men det är nog en tidsfråga. Konstigt med sonnarlov ocg julpynt :-)



Krya på dig och må bäst!



Kram Tina

2010-11-11 @ 16:40:45
Postat av: Anonym

Juuul! En virtuell grannglögg snart kanske? ;)

2010-11-13 @ 11:49:31
Postat av: tha gran

oj glömde namn, meen ja du fattade väl vem det var ifrån antar jag.. =P

2010-11-13 @ 11:50:23
Postat av: Mihaaa

haha yes ingen grannglögg utan granen! ;)

2010-11-14 @ 07:26:55
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0