Party all the time

Oi!

Numera är det en aningen brunare Mia som bloggar, har legat och schteekt på diverse stränder on the north shore, men favoriten är och kommer alltid vara Balmoral.

Lovet har kommit igång på riktigt och jag har hunnit med att göra massa roliga saker förutom då att lata mig och sova lite längre på mornarna. På Tisdagarna är hederskorna lediga, då brukar vi åka till en ny strand längs med havet, senast besökte vi Collaroy där vi var nästan ensamma på stranden förutom några livvakter och skolungdomar som hade jumpa (lyxigt värre).

Helgen var livad, den började redan på Torsdagen då Tara och hennes syrra Sarada (som kommit och bott hos oss en vecka) tog mig och syrrorna till Ivy Pool (klubb). Lite lätt snobbigt med det var kul att ha vart där, Brian McFadden spelade in sin "Just say so"-låt där, så ni som vill se hur det ser ut, tryck på länken : http://www.youtube.com/watch?v=B5_zdu987d8

På Fredagen drack jag o syrrorna lite drinkar med Fin hemma hos dem, sen drog vi till Crows Nest Hotel (typ Oaks version 2) och mötte upp med Fins polare, spelade lite biljard, dansade och hade kul. Lördagen som följde var det strandhäng redan vid 9 på morgonen för min del, sedan på kvällen gick vi på en födelsedagsfest för en av svennarna på deras roof top inne i stan på gaygatan.

På Söndagen blev det ännu lite mer strandhäng, och på kvällen blev jag medbjuden till Manly av Tara och Sarada att äta på en jättemysig restaurang vid namn Hugo, vid färjbryggan tillsammans med några bekanta till dem samt några killar från Brisbane. Mycket trevligt att prata med nya människor och bara ha en avslappnad Söndag ute! En av killarna lät förövrigt precis som sköldpaddan i "Hitta Nemo" - Yeeeeeaaaah Duuuuuude, aaaawweesome! Faktiskt ganska slående...han hade hört liknelsen förut dessutom, haha kunde knappt hålla mig för skratt. Alla aussies tror förövrigt apropå Hitta Nemo att fiskmåsarna säger "maaaaate" istället för "miiine"...fullkomligt naturligt.

Idag tänkte jag vila kroppen från ozonskikt noll och styrde istället stegen mot gymmet, och sedan FunkyFemme där Jenny idag jobbade. Imorgon blir det dock "bittchen" hela dagen, för att sedan åka med Sanna till Paddington och möte upp med Andy och Paula för lite barbesök och kareoke. Roligt!

Och så de sedvanliga bilderna:



Moi, Sanna, Jenny och Sarada på Ivy Pool



Flattisarna! (vid toaletterna.!.)



Se där, vi har några bittchar kvar att besöka. Rött är lika med besökt.



Collaroy cafébesök på stranden



Vi och stranden, all alone



Pff...knappast med den där försnuskelsen vid strandkanten.



Jag och Jenny gick till änden av stranden och fann en rockpool, utmärkt - hajfritt!



Gratis e gott, specielt med en avdelning för motionssimm.



Utsikten över stan från roof-top-festen



Jag och Paula (andy's bild 1)



Wuthering Heights (Andy's bild 2)



Tara och jag på Söndagen i väntan på bussen till Manly.



Vägen ned till Balmoral bjuder på mäktig utsikt och färglada träd. Ja, jag är fullt medveten om att jag låter som en pensioner (no offence)



Ronald McDonald har en aningen lättare inställning till livet här i Australien.



Utsikt från the botanical garden där jag och hederskorna prommenixade i förra veckan.



Husmålning i the Rocks.

Kommentarer
Postat av: mamma

I ett vinterskrudat Sverige så säger jag som vanligt njuuuut av sol o bad o ledighet.

Lyckliga Maria o Pär som snart får se detta fantastiska land o framför allt träffa dig.

Kraaamar i massor mamma

Ps :finfina bilder

2010-11-25 @ 12:18:51
Postat av: Anonym

2010-11-25 @ 14:31:08
Postat av: Farfar

Idag torsdag kom vi hem från Mariefred dit vi var bjudna av Lennart och IngaBritt Paulson. Vi övernattade på Grispholms Värdshus och åt alla måltider där. I onsdags fyllde Lennart 90 år. Det firade vi! Mariefred är en söt stad. Men under denna tid är det mer eller mindre folktom. snön föll hela tiden. Nor med pensionärssnack som du ju också körde med!

Det var en snygg solbränna Du skaffat Dig. Unnar dig att vädret nu bestämt sig för sommar. När kommer Frida till Dig så ni får lite kul?

Puss och kram från Olle och Maud

2010-11-25 @ 14:37:39
Postat av: tina

Som sagt, inte synd om dig. Men idag är det ett fantstiskt vinterväder, 10cm ,snöflingeglitter i solen. I kväll ska vi äte julmiddag med jobbet på Carlhälls går ute på långholmen, ska bli mysigt.

Mia ta han om dig o njut!! Kramar Tina

2010-11-26 @ 11:50:20
Postat av: Mihaaa

tack för alla fina kommentarer, kul att läsa vad ni har för er därhemma! =)



puss och kram

2010-11-27 @ 02:22:01
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: Thomas

GRATTIS på "MIA-dagen". Följer ditt resande runt på kobben. Otroligt läckra bilder i underbara miljöer.

Själv så har jag sökt mig till ännu mer snö - Garmisch Partenkirchen och Riksgränsen med ca 30 minus. Frisk och skön luft...

Ha det så gött från oss i Älta.

2011-02-28 @ 13:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0