Lugna gatan

Såhär 2 dagar in på lovet känns allting verkligen mycket lugnare, skönare och härligare. Känner mig välförtjänt av det här lovet, och om bara sommaren kommer igång kan jag fördriva tiden på Balmoral beach vareviga dag. Hittills har jag hunnit tagit spontana kvällshäng med syrrorna i Manly, hängt i park med Andy, inhandlat diverse nödvändigheter till el lägenheto och vart på gymmet. Igår kväll kom dessutom Tara tillbaks från Queensland så vi får se vad som händer de närmsta dagarna. Men somsagt, ingen brådska, här ska det slöas till max.

Häromdagen när jag stod i köket och höll på tittade jag ut genom fönstret och ser som vanligt den eviga trafiken på gatan, men även cyklister, och då framförallt den här cyklisten som kom cyklandes på en GIGANTISK enhjuling på trottoaren. I full träningsmundering kom snubben vinglandes fram högt över marken trixandes mellan gångtrafikanterna som glodde storögt (även efter att han hade cyklat förbi). Jag tror jag har skrivit förut om sydneybornas crazy träningsmetoder men den här var ändå i utkant.

Nu är det hästkapplöpningstider i Australien, nästa Tisdag är det till exempel Melbourne Cup och då bör man klä upp sig till tänderna med huvudbonad och allt och bege sig ut för ett glas champagne medan man tittar på racen. Vi kanske ska gå till en restaurang/klubb i Manly som kommer att ha ett evenemang med middag/dryck och storbildskärm från tävlingarna. Det är ju sånna här grejer man bör göra innan man åker härifrån, skulle väldigt gärna gå på Royal Randwick här i Sydney också, men det kostar ju en slant...

Imorgon är det Fredag och då blir det utgång med hela gänget, guud va jag ska släppa loss...fortfarande kontrollerat, mamma mia har alltid koll ;) Men med inga mörka pluggmoln över huvudet och inga tidiga mornar kan det knappast bli bättre!

See ya soonen.



Somrigt väder i park i Sydney. Hann tom bränna mig...



Andy på plats som faktiskt smörjt in sig *applåder*



Jag hade dock tröja a´la tält på mig, but still....urringning =(



Efter sangrian i Manly slogs vi av ett brinnande illrött klot i horisonten. Månen var precis i nivå med havsytan och såg helt magisk ut. Försökte föreviga stunden men det gick ju sådär...



Gick och köpte dammsugare igår och såg då denna ad på busshållsplatsen som jag faktiskt verkligen gillar. Texten såg ut att va i 3D eller fastklistrad utanpå..men icke. I likee.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser otroligt skönt ut,att kunna sitta med bara armar i sommarsolen är ni väl förtjänta av.

Njut o ha det!

Självklart att du ska hinna med och se en hästkapplöpning på riktigt innan du åker hem!

Puss o kramar

2010-10-28 @ 11:50:20
Postat av: Farsan

Posttornet, eller hur? Apropå det så la jag alldeles nyss på ett purfärskt ex av C&D som du kan förkovra dig i när du ligger på parkernas gräsmattor...



Kram

2010-10-28 @ 15:19:41
Postat av: Frida

See you soon ;)

2010-10-29 @ 01:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0