Eat pray study

Det kan omöjligt bli så mycket mer skrivande än om pluggning och deadlines såhär års. Idag kom Evelina över och pluggade med mig och Jempi, hon har inte varit i Mosman förut så vi drog runt på en liten sightseeingtur ned till Funky och åt lunch.

I Söndags gick jag och Sanna och såg Eat Pray Love, brabra och inte allt för amerikan-i-europa aktig. Det värsta exempel är ju 'under Toscanas sol'...får kräkreflexer bara jag tänker på den. Roligt var det också att både sverige och aussieland var representerat, det uppstod allmänna tjut när den nakna aussien på Bali dök upp... gud så klockrent.

På vår lokala bio har de förövrigt en trevlig lounge area med en pianist som sitter och trudiluttar en stund innan filmen börjar. Tog kort som jag lagt upp lite längre ned, mysigt och annorlunda!

Jag kämpar på med Jennys macbookskrutt, är väldigt glad att jag slapp sitta i skolan i ur och skur. Det skulle inte funkat alls. Snart har jag gjort klart mina fruktannonser hoppas jag, så då flyger de upp på bloggen så att ni får se vad jag håller på med i skolan from time to time.

I helgen kommer nog ingenting extraordinary hända, måste plugga, näst sista helgen, sen är det 3 månaders lov! OOOooo så wunderbar! Hoppas sommarn kommit då dock, nu är det oftast bara regn och rusk. Det är värsta översvämningarna i Queensland nu, tur att man inte befinner sig där...

See ya soonen



Piano dude i Cremorne



Exotiskt jurassic park-träd i trakten



Kanske fanns med i Sagan om Ringen as well, who knows?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Påminner om träden i Lamington Nationalpark.

Trevlig bio må jag säga....

Kramar o plugga på av bara f....n, snart kommer värmen o solen o lovet !!!

2010-10-12 @ 16:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0