With a hint of luxury

I Fredags firade jag helgens intågande med ett besök hos frisören i Cremorne, kände att det var dags för ett försvenskande (aka toning). Här i Sydney kallas dock vi råttfärgade för blondiner i vilket fall, bara man inte har kolsvart hår så är man tydligen blond.

På Lördagsmorgonen gick jag och Tara och åt en brunch i Mosman på ett italienskt café/delikatessmarknad. Trots att jag nu bott i Mosman i 8 månader har jag aldrig sett detta ställe, och undrar nu varför jag aldrig tagit mig för att vika av från Military Road utan bara fortsatt rakt fram. Hur som helst så var det jättemysigt att gå ut och äta på morgonen tillsammans med andra Mosmanbor och rikemansfolk. Tara är en så himla trevlig tjej, är så glad att hon flyttat in! Hon berättar allt om Byron Bay där hon kommer ifrån, och att jag borde komma och hälsa på någon gång när hon är där. I går kväll gick vi på den nya Sushi Train-restaurangen i Cremorne som jag visat loggan på här på bloggen för ett tag sedan. Måndagen var en röd dag här, så det blev ett bra avslut på långhelgen med lite exotisk mat.

På kvällen i Lördags tog jag och Jenny bussen till Evelina i Sydenham för en eftermiddag/kväll med vedugnspizzabakskvallerkväll (känn på den). När vi först gick av vid hållplatsen får jag dock vara med om nära-A380-upplevelse då airporten ligger ett stenkast därifrån. Helt plötsligt kommer helvetets dån och världens största passagerarplan dyker upp över träden, kändes som bara meter över våra huvuden. Jag var helt amazed o stod gapande med öppen mun, medan Jenny studerade sina naglar.

Söndagen spenderades med Andrea på ParkLife, en stor festival i en av Sydneys parker. Vi köpte biljetterna för några månader sedan med hopp om en sommrig festivalupplevelse, dock tyckte vädergudarna att det passade jättebra med spöregn just denna Söndag. Kan väl säga att jämfört med resten av besökarna var jag och Andrea rena rama morsorna, medelåldern borde vart över 18, men såg ut som 14. Har aldrig sett så många pårökta fjortisar på en och samma gång, det var vi och säkert 20 000 till. Men allt var otroligt organiserat och välplanerat, jag behövde inte ens blunda när jag skulle gå på toaletterna (oh!). Hade dock inte världens koll på vilka band som spelade på de 4 olika scenerna, men bra var det iallafall! Bekvämt och kunna gå mellan de olika spelningarna, vilket vi gjorde frekvent under de 9 h vi var där.

Nu är det dock tillbaks till skolan och de sista 2,5 veckorna med deadlines och projekt som måste blir klara. Kommer känna stoooooor lättnad när lovet kommer och det är dags för sommar. Nu är jag så jäkla trött på regn och rusk att jag snart åker tillbaks till Sveirge om det inte blir ändring.



Service-minded... I LIKE



Chokladbutik bredvid mitt och Taras brunchställe i Mosman



Lördagsmarknad ett stenkast därifrån









En promenad i kvarteret bredvid Balmoral



My new flattie!





Evelinas sambos egengjorda vedugn som står i trädgården



Tänk er  pizzorna...!

Kommentarer
Postat av: Farsan

Byron Bay ja, kanske minns du att vi stannade till där när vi åkte buss första sträckan från Surfers Paradise till tåget som tog oss till Sydney. Lite Båstad/Tylösandkänsla över det hela om jag minns rätt.

Kul det där med A380 också. Dom är tvärtysta på insidan. Jag har tjatat på poängkungen Per (Eriksson) att han måste styra om sina biljetter från Sydney så att han säkrar rätt kärra i luften - dom åker ju ändå Singapore Airlines och business.



Båda dessa saker väldigt långt från Hovsjö industriområde utanför S-tälje som jag nyss kom ifrån...



Kram

2010-10-05 @ 13:15:19
Postat av: Andrea

Haha love frisörbilden! Jag har aldrig märkt av ngn marknad heller?? var den vid det där torget?

2010-10-05 @ 15:17:51
Postat av: gloria

Cao ! kusen

gilade frisör bilden och marknaden starkt. Hur är det annars här hemma är det höst o kalt mörka kvällar. Men det är litte mysigt att det är höst för kan man vara ine & tända ljus o krypa upp i soffan mysa med famlijen. Föresten anna har börgat äta själv nu det är så gulligt att se skrutten stoppa in skeden i munen.



puss kram din kusin saknar dig så mycket tänker på dig varge dag.

2010-10-05 @ 19:05:41
Postat av: Mamma

Man längtar ju sååå tillbaka till detta land när man ser alla härliga bilder o vet att sommaren nalkas, så jag säger bara en sak-njuuuut,snart får du sommarlov

kramar i massor

2010-10-05 @ 20:15:18
Postat av: Frida

Inte långt kvar nu...jag kan lova dig att du inte vill tillbaka hit! Vädret här är hemskt. Man vill bara sova hela dagarna :P Skickar biljetten till din mail du har på msn! Vi får skypa snart igen :) pusss

2010-10-08 @ 00:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0