Sånt är livet

Igår var gänget på en restaurang vid namn Sushi Samurai i Neutral Bay, och beställde in flera smårätter med bland annat helkokt mjuk krabba. Jag tittade lite skeptiskt på alla spretande ben som tydligen skulle sväljas hela, men det var gott och Jenny var helt lyrisk (som vanligt). Vi drack vin, pratade om hur vi borde göra tradition av att ha små restaurangbesök nån gång i veckan, nu specielt också när Andrea flyttar ut nästa vecka. Ska bli spännande att lära känna Tara, hon som ska flytta in snart. Hon verkade jättetrevligt, får hoppas att allt går bra i framtiden.

Igår började också Junior Masterchef som alla förutom jag är helt exalterade över. Massa snorkiga överklassfamiljer som försöker skryta med sina överklassungars dyra matvanor. Nä vet ni vad, dessutom blir man ju helt neddregglad när man tittar på sånna där matprogram medan man själv sitter med tonfisksleven i hand. Jag föredrar Offspring, romantiskt tjafs för en dramatönt som jag.

Idag ska jag lämna in min reflective journal som jag har arbetat på hela helgen, layouten blev flikinspirerade kort i olika färger som ligger förpackat i ett egengjort kuvert..typ. Är lite trött på att göra booklets, så jag körde på ett wild card denna gång.

Här kommer lite bilder från veckan som gått:



Försök till bild på journalen jag lämnar in idag



Min fruktförpackning IRL



Syrrornas nya palats som jag nu flitigt besöker. Trevlig liten park i förgrunden har de också.



En äcklig kråka satte sig majestätiskt högst uppe på fontänen. Kungligt!



Linnea och Jenny efter veckors slit bredvid fruktförpackningarna, som nu står prydligt i common room.



Lånade några böcker och tidningar från skolbiblioteket för inspiration, hittade då denna poster som gömmer 25 olika djurarter. Hur många hittar du? =)

Hoppas allt är bra med er alla, kommentera mera!! Jag blir så glad.

//miot

Kommentarer
Postat av: Mamma

Wow vilka fina förpackningar, ser helläckra ut.

Än så länge ser jag bara 2 djur, får spana mera!!

Kul med alla bilder som vanligt!!

Kraaamar

2010-09-13 @ 09:22:54
Postat av: Malin

Hej Mia! Haha, na manniskor som har "ett liv" orkar tydligen inte lasa allt... Men men, du jag har en fraga, hur gor du radbrytningar pa din blogg? Jag maste typ trycka pa enter 5 ggr for att fa ett enter pa den slutgiltiga versionen, inlagget.



Superfin forpackning btw, lycka till med din nya flatmate!



Kramar Malin

2010-09-14 @ 15:11:53
URL: http://malinikiltarnasland.blogg.se/
Postat av: Farsan

Gaahh - i morse var Stockholm mer eller mindre som Sydneyvinter; hällregn, blåst och 11+ vilket gör att man håller sig alert på Vespan. Som jag skrivit på annat håll, förpackningarna är riktigt fina, och jag är speciellt förtjust i den grafiska "g"-lösningen - elegant. Kan du inte lägga i en frukt i någon av dem och plåta så att man kan se hur det blir IRL autentiskt?



Kram

2010-09-15 @ 10:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0