Sunday date

Denna vecka har vart i plugget och flyttningens tecken då jag hjälpte Hederskorna att flytta lägenhet i Onsdags. De har bott i Neutral Bay i 1 år men flyttar nu ett snäpp närmre mig till Cremorne. Det tog lite tid, men det var det värt för på kvällen så bjöd de mig på middag på Fat Monks i samma område, en thairestaurang vi var på när jag fyllde år. Väldigt trevligt och gott! Har levt på rå broccoli och tomater den senaste veckan så den måltiden kände jag mig välförtjänt av.

På kvällen sedan mötte vi upp Rebecca och hennes fästman Grant som friade till henne när hon landade i Sydney tillbaks från semestern i Sverige. Hon kommer också från Bromma (Nockeby) och kom till Australien samtidigt som jag, väldigt kul att se hur livet ter sig för oss här nere. Man vet aldrig vad som kan hända...

Efter den vanliga 50 minutersprommenixen till skolan stter jag nu här och designar fruktförpackningskonceptet, och jag har kommit en ganska bra bit på vägen. Har lite finjusteringar kvar, sen är det "bara" att slänga ihop en presentation innehållandes style sheet, client proposal, mock ups, sketches etc. Men när jag väl är klar med förpackningen så ska väl det gå relativt smidigt hoppas jag. Skjuter undan allt annat i helgen, nu är det 100% fruit time.

Apropå helgen så ska jag ta det lungt eftersom de föregående har varit ganska intensiva sort of. Ska nog hyra någon film och njuta av hjärnaktivitet zero. På Söndag ska jag träffa the pilot, eller Steve som han heter, ska ha en relaxed sunday afternoon tillsammans. Trevligheten!

Tills dess, see ya'll!

Xoxo Gossip girl.



Inga lik, "bara" kläder



Kackerlacksluckan



Sanna gillar att bli fotad. Not.



Som alltid serveras maten i naturliga förpackningar. Denna gång ett löv.



Gardinen de gamla hyresvärdarna lämnade i deras nya flat; en mangaserie i Sveriges tecken med både lovikamössor och Stockholms stadshus (som här blir uppätet av en T-Rex). Kan man kanske också ana globen till höger som besten kläckts ur? Ja mycket skall man få se...


Sisters are doing it for them selves! Ha så kul i helgen btw...mouhaha

Kommentarer
Postat av: Mamma

Efter en händelserik vecka på många sätt vad jag förstår, ha en skön helg o njuuut av tillvaron, såg i tidningen att dags temperaturen i Sydney är på väg åt det rätta hållet.

Kraaamar

2010-09-03 @ 08:33:53
Postat av: Frida

Och jag ska gå till skolan på måndg o skälla ut dem och be dem om schemat.Sydney here I come :D

2010-09-03 @ 23:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0