Lock down

Ojoj, en vecka sist jag sist skrev, sorry guys. Har ju varit productionweek och ingen skolgång på flera dagar. Förutom igår då när jag och Jenny var duktiga och möttes för gruppprojekt. Finns inget värre än att gå till skolan när man inte behöver det, känns som att man borde få betalt då typ (!)

I Torsdags flyttade Tara och hennes syster in (som ska flyga hem till Queensland idag). De är verkligen jättetrevliga, är så glad att det blev bra tillslut med flatmate-letandet. Vi var ute på en mysig Lördagsbrunch imorse tillsammans, drack latte och åt blueberry pancakes - är verkligen underbart att få äta frukost ute! Dessutom var det varmt idag så det var extra najs.

Igår kväll var jag och syrrorna inne i stan på en klubb som heter The Loft, dock var det lite stifft så vi gick ned till Bungalow 8, en annan klubb på våningen under. Där var det fullpackat och vi blev omringade av flertalet peeps, var av en del dregg... Men det var kul att inte gå till Oakan för en gångs skull, (vilket vi ska ikväll) surprise...vi är bjudna på en avskedsfest där av en kompis till Fin, Jennys dude. Sen drar vi nog vidare, på Oakan bör man inte synas för länge ;)

Annars i veckan har jag varit på en klassisk trivia night, där man är ett gäng som samlas på en pub (minskys) och tävlar i lag i en trivial pursuit-inspirerad frågetävling. Det var faktiskt väldigt kul, även fast jag och Jenny satt där som frågetecken när de andra visste alla svar. Dock var det ju mest aussiefrågor, så där hade vi iallafall en ursäkt för vår blondhet.

Här omdagen gick brandalarmet i huset, varav jag och alla andra arbetslösa rusade ut ur byggnaden och ut på gräsmattan där 2 stora brandbilar kom rusande i illfart. Väldigt spännande att vara in action för en gångs skull, dock var det ju ingen brand på g, men det var kul att få se lite brandmän up front...mehehehe.

Just nu sitter jag på biblioteket i Mosman och utnyttjar nätet, och byter för en gångs skull miljö från min säng till en grön allmänhetsstol. Man kännder sig smart och duktig genom att bara gå in på en bibbla, typ som att man kännder sig smal och igång bara av att sätta sin fot på gymmet.



Trivial pursuitkväll. Jag tittade mest på killen som ställde frågorna, och inte så mkt på svaren...;)



Diggar hon som kom ut i thights. Får vara glad att hon fick på sig ngt åtminstone.



Jenny smörjde händerna samtidigt som dregglet hängde från mungipan.



Skymtar den gulsvarta branddräkten där inne....aaaah



Satt och åt lunch i klassrummet för ett tag sen när en viss kackerlacka dök upp, sen höjde jag blicken och såg denna skylt. Bättre sent än aldrig....



Fick en hjärtatack häromdagen när vi stötte på denna parvel på vägen, vem vågar skrämma oss stackars svennar på detta sett?!



Tog en timmes prommenix i området nedanför där jag bor bland lyxhus och rikemän.



Synd att man bor längst ned, annars hade man kanske sett en skymt av detta.



När jag gick till Balmoral här om dagen var det ännu ett bröllop igång.



Bästa läsningen vid klippan



En kväll mötes jag av denna filur (possum) som hängde i trädet framför mig och som trodde sig vara osynlig. När jag drog fram kameran förstod den dock sanningen och flydde panikslaget iväg, vilket tyvärr ruinade min bild.

Kommentarer
Postat av: mamma

Tidig lördag morgon så kul att läsa bloggen, livet verkar ju vara på topp.Den lille gröne på gatan får du se upp för.Apropå Opposum så ägde jag ett sådant skinn en gång i tiden,hua!Grattis till nya flatematen.

Vädret verkar ej heller vara alltför dåligt, bara armar ser jag!! Fröjd för ögat,det är bara spaaana på!!!!

Kramar

2010-09-25 @ 08:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0