Easter feast

Hallå i påskfirandet!

Här i Sydney spöregnar det förfullt, men det var inget som hindrade mig från att ge mig ut 9 imorse med (min senaste förälskelse) pulsklockan och dra några varv i ovalen. Blev lite kladdigt i slutänden, men det kändes skönt att bränna bort några chokladpraliner.

I Fredags morse tog jag o Jenny tåget till Terrigal, ett ställe en bit ovanför Palm Beach, där Rebecca och Grant hyrt en lägenhet över påsken. Det tog oss ungefär 2,5 h att åka dit genom skog och sjöar, men det är inte förren vid sådana små utflykter som man faktiskt inser att man befinner sig i Australien.

Väl vid Gosfordstationen kom Rebecca och Grant i bil och hämtade oss, varav inhandling av diverse seafood och annat smått o gott gjordes. Sen åkte vi till lägenheten som låg längs med kusten ganska centralt i Terrigal, precis bredvid stranden med utsikt över hela oceanen. Otroligt fint (lägenheten var sjukt stor) och inte mindre än 4 sovrum där vi kunde crasha. Jenny och jag sov dock över en natt, vilket räckte alldeles utmärkt.

Med på plats var också ett annat par, några bekanta till R&G, och på Lördagen kom Eve och Christian över från Sydenham. Vi hängde på balkongen, drack lite drinkar, åt brunch på ett ställe i närheten när det började ösregna och satt sedan ett tag på en pub och "mös". Hemma lagade vi otroligt god mat, Grant har ju en restaurang i Sydneys hamn lite längre in, så han lagade inbakad bläckfisk i ugn, Eve gjorde en härlig paj, vi tillagade räkor, ostron, lade upp sashimi och sist men inte minst de traditionella ägghalvorna med rom och dill.

Hemmåt bar det somsagt för mig och Jen på Lördagkvällen, härlig tågtur sådär i buschen mitt i natten. Men det gick bra, kom hem och i princip svimmade av raklång i sängen. Och sen dess har det regnat.

Men men, synd att klaga.

Hoppas ni också haft en mysig påsk och ätit många chokladägg och annat smaskens.

Nu ska jag försöka vara en duktig skolflicka och plugga...good luck.

Toodles!



Terrigal ligger på Central Coast, och inte längre i Sydneyområdet.



Lite svenskt att fördriva tiden med



Ville dock titta ut genom tågfönstret mest





Väl framme i lägenheten, högst upp med utsikt över vattnet



A sight for sore eyes



Jag och 'värdparet'



Stället hade separat bar, typ samma storlek som köket här hemma.....



The beach



som vi har längtat efter en proper ostbricka!



Solnedgång vid kusten, utsikt från vårt sovrum



Härlig tantsnusk i bokhyllan



Regnet i antågande



Hoppas på hajfritt



Pubbesök



Brunchdags



Påvägen till puben ser jag, otroligt lägligt, en hare i busken! Kanske den riktiga påskharen har befunnit sig i Australien hela tiden...vem vet



Frukostutsikten vid restaurangen med dimma, regn, vind.



Dags för påskfest



stolta kockar



Eve och jag



Praktiskt taget en hel helg med mig och paren...wiie.



Ohh....lovely!

Kommentarer
Postat av: Tina

Men du har det ju så fantastiskt hela tiden :-) Så här sett från swedala är du i paradiset, men... jag vet hur det kan kännas långt hemifrån.. Caroline o jag var på Teneriffa en vecka sedan var det skönt att komma hem! Ha, Ha vilken världsresenär jag är.

Drar det ihop sig till vinter hos er? Här har vi otrolig sommar i slutet av april. Idag barbent och linne säker 22 grader i skuggan i solen 100 :-)

Mia kram och ha det bäst! Tina

2011-04-25 @ 19:16:25
Postat av: Mamma

Vem hade inte velat vara med på denna terrass i påskatider........,men vi fick nöja oss glatt med Österlias vackra utsikt o grönskande björkar o näktergalen som drillade högt i skyn

Många påskkramar o påskpussar så här sista dagen på påskhelgen,nyligen hemkomna från skåneland

Mamma o pappa cosmos o kajsa som jamade i högan sky då vi körde in på garageinfarten!!!! Puss Puss

2011-04-25 @ 21:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0