Life goes on

and on and on, men jag måste erkänna att det börjar dra ihop sig så smått för hemfärden till Sverige. Ser så otroligt mycket fram emot det, känns som att få starta om på nytt och skapa ett vardagsliv anpassat för *den lite äldre*. Det finns så mycket grejer som jag vill ta upp när jag kommer hem och det ska bli så otroligt kul =D Den femte Juli lämnar jag underlandet och börjar om på nytt.

Den senaste veckan har spenderats antingen i skolan, hemma i lyan eller på gymmet. Stod vid vattenkranen på gymmet när en personlig tränare kom fram och erbjöd mig en halvtimme gratis med honom nu på Onsdag, ska försöka scora några nya heta tips. På gymmet kör jag träning på balansbollar som bosu, swissebollen och sen lösvikter etc. Inga viktmaskiner här inte, bättre att använda alla balansmuskler i kroppen. Så jag ska försöka få ut några fler maskinlösa övningar av pt:n.

I skolan är det mycket som vanligt, men det är jätteskönt med 2 dagar ledigt mitt i veckan, och nu när det är påsk blir det några dagar extra som faller bort. Då kanske det blir tid för lite mer experiment i köket, här senast gjorde jag en GI-chokladkaka med 70% choklad, kaffe, honung, ägg, koshersmör och valnötter, mumsigheten blev det. Åkte in i frysen dock så den blir lite knaprig. Sen har jag och Jenny gjort våra nyttiga muffins med rivna äpplen och morötter, bildbevis följer här nedanför. När man sitter och pluggar behöver man något kul som mellanmål, och doften som sprider sig i lägenheten gör allting mycket hemtrevligare, samtidigt som det egentligen är ganska livsfarligt för gottegrisar som mig.

I Fredags gick jag och Eve till en nyöppnad bar (Tree house) bredvid skolan, tog några glas vin och oliver och njöt av veckans sista skoldag. Väldigt trevlig atmosfär, och massa snubbar i suits...mehhee. Sen tog jag mitt pickoåpack, gick hem och tog hand om Jenny som vart hos doktorn och var lite sjuk. En lugn Fredag blev det, men på Lördagen kom Andy över (hon har flyttat hit till den rätta sidan nu när hennes syrra Paula åkt hem) och sen gick vi till klubben Minsky's i Cremorne, där Fin och hans fotbollspolare firade någon slags födelsedag i svart/vitt tema.

Under Söndagen blev jag utskälld av en granne för att min kära rumskompis T:et torkade största tvättladdningen med grannens kontakturtag. Till råga på allt hade grannen knackat runt så att alla andra grannar stod med sina dörrar och bevittnade min förnedrelse. T:et är väldigt.....tankspridd ibland. Ska bli skönt att komma hem och ro om mitt eget hem helt själv, det frestar på att bo med människor.



MammaMia & the side kick's muffin



The Tree house bar, otroligt skarp bild



Entré



Såhär firas påsken i shoppingcentret runt knuten här i Mosman. Vart är kaninerna, den gratis chokladen eller äggen är min fråga?



Studiobild på the duo under degreefirandet



När bachelorn är klar har jag väl inget annat val än att photoshopa på en mössa...:/

Kommentarer
Postat av: Andrea

Åh fin kopp du har! Ny?

Och sjukt fina på bilderna. Congratz

2011-04-18 @ 09:40:51
URL: http://paulasimons.webblogg.se/
Postat av: lovisa

GodmorogN:)

2011-04-18 @ 10:10:10
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Maja

härliga bilder

2011-04-18 @ 10:17:04
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: sanna ;3

varför var du ledig 2 dagar? :O Jättesöt mugg :)

2011-04-18 @ 10:30:53
URL: http://handlingar.blogg.se/
Postat av: Mamma

Oh vilken finfin mufins o koppen den får du packa med extra stötdämpning om o runt på väg hem mot Svedala

Åter igen så fina o bra kort på blivande Bachelor studenter

Kraaammmmar

2011-04-18 @ 12:10:05
Postat av: tina

Hallå Mia, går det inte bra med mediajobb så kan du öppna kondis! ha det bäst o kram från Tina

2011-04-19 @ 10:38:30
Postat av: Farfar

Hej Mia, alltid trevligt att läsa Din blogg. Det verkar i alla fall vara samma trätande om tvättstugor i Dina trakter som det är här hemma. Förstår att det blir kul att komma hem. Kramar och en riktigt trevlig Påsk önskar olle och maud

2011-04-19 @ 15:32:27
Postat av: Thomas

Ser fram emot att äta dina muffins och framförallt träffa dig och då som äkta Bachelor. Vi sitter i bilen på väg till Österlen för att fira påsk. Emelie är i New York.



Glad Påsk från oss i Audi´n

2011-04-20 @ 10:27:15
Postat av: Farsan och Morsan i Skåne...

Trevliga kommentarer till dig, nu har vi varit framme ett bra tag, ätit, glott på Efterlyst (ja, du vet) och startat din gamla lap som körs på mobilt bredband. Det är ändå 9 grader varmt halv elva på kvällen och åkrarna är klargröna. Björne och Eva kör ner imorgon bitti och dyker väl upp vid 18 kanske. Vi lär väl höras...



Kram

2011-04-20 @ 22:30:19
Postat av: Miha

Himla många trevliga kommentarer jag fått här! Riktigt kul att se, gör mig himla glad och det ska bli så kul att komma hem till er!



Hoppas ni alla får en trevlig påsk, jag ska försöka varva ned och njuta av choklad o kaniner och gud vet vad här i Sydney!



Många kramar till er alla! <3

2011-04-21 @ 01:47:19
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0