On the Rocks

Låt mig säga att denna helg verkligen har tagit mig tillbaka till livet och gjort mödan värd sedan förra veckan. Vilken pärs! Inte mindre än 4 presentationer på 3 dagar, varav den sista stod jag själv framför organisationen Oxfam och lade fram min kampanjidé. Psykiskt utmattad kom man hem och föll raklång på sängen (aka klädhögen). Men det är bra att man blir lite pressad, annars utvecklas man väl inte, sant?

Hursomhelst. Anledningen till att helgen vart så bra är att den kickstartade med gymmet på Lördagsmorgonen, följt av en shoppingtur med Rebecca och Jenny i schyssta köpcentret Westfield i stan, med lunch i The Rocks där vi åt pannkakor. Titta på bilderna så vet jag en och annan mun som kommer börja dreggla.

På kvällen gick vi på en inflyttningsfest i Kirribilli/Neutral Bay hos en av T:ts vänner, en pytteliten studio med fin utsikt dock. Saknar INTE att bo i studiolägenheter! Inte för att mitt sovrum/vardagsrum är värsta mansionet, but still, separat kök är ändå trevligt....! Kvällen fortsatte på Kirribilli Hotell med veggie plates, liveband och umgänge. Sen flydde vi in till stan och träffade upp Fin och hans soccer-polare på Cargo (klubb) nere vid vattnet i Darling Harbour.

Igår Söndag vann vi en timme här i Sydney, drog klockslaget tillbaks så nu sitter man här 8 på morgonen en ledig Måndag. Åkte till gamla kära Manly igår och hängde lite med Fin o killarna på Wharf-bar vid färjbryggan, det var ganska svalt dock. Blåsten i detta land är inte nådigt! Spelar ingen roll att det ska vara "22" grader, det känns som 17. Resten av natten dansade vi ut på Shore club på andra sidan Manly där vi vart några gånger tidigare, dock är det omgjort nu så det finns plats för vilda rörelser om man säger så. Till och med en och en annan danspåle fanns på plats för den som kände för det =/

Denna vecka är production week som det kallas, har några läxor som ska fixas med, annars två lektioner och resten ledigt. Haleleluja!

Dyker upp inom kort igen!

Cïao



Jaaaaaam.



Som ett barn under julgranen



Vem kan klandra mig dock?



Jenny njöt av bananen som är en sällsynt råvara här nuförtiden (dyr också, pga orkanen)



Man sparar inte på sylten här inte.



Stället ligger lite i skymundan, folk hittar dit ändå.



Bröllopskortege mitt i stan. Ah hästar!!



Veggieplate på Kirribilli-hotel



Tara and Moi

Kommentarer
Postat av: Farfar

Dregel,dregel vad gott det ser ut! Vi köpte våffeljärn nyss så vi har smackat i oss våfflor av olika recept, bl.a. raggvåfflor. Lycka till med pluggandet.

Kram från Olle o Maud

2011-04-04 @ 08:17:02
Postat av: Mamma

Snart dax för lunch o man kan ju bli hungrig för mindre!!!

Vore ej fel med lite goda pannkakor, det var länge sedan må jag säga.

Härligt att få dansa natten under månens sken...

kramar

2011-04-04 @ 11:09:41
Postat av: pia

Grattis till examen. Du är så duktig. Jag förmodar att det blir lite lugnare framöver för dig. Lev livet och dansa på du.

Kramar från Pia och Bengt

2011-04-09 @ 14:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0