Från hostel till hälsoläger

Hejhej igen, hur mås det där ute? Tack för alla fina kommentarer, blir lika glad varje gång! Men nu har jag fått skäll över att jag har halkat efter lite med bloggandet så skammen hänger över huvudet.

Som rubriken säger så har hostel mia nu helt gjort vändning och kommit att bli lite av ett läger för tjejer med godis och slapparabstinens, det är nämligen det som jag och Jenny nu lider av efter att ha påbörjat detta gudsförgätna läger. Mina dagar består nu utav träning samt att försöka att inte tänka på mat, mat, godis, mat igen, snacks och allt det andra som är roligt ett tag men inte efteråt. Därför finns det inte så mkt att fylla bloggen med, såvida ingen är dödligt intresserad av vilken av mina lemmar som satts i rotation, eller vad min magsäck fått för roligt i sig.

Däremot har jag faktiskt påbörjat en ny liten hobby som får de lite långtråkigt gråa semesterdagarna att gå lite snabbare, samtidigt som jag får utlopp för min kreativitet; nämligen makramé. Ja ni vet det där med färglada trådar och kompisband som man höll på med när man var liten, men är man som jag, lite äldre, kan man faktiskt göra ganska fina grejer!

Annars har jag hemlängtan nu, ibland kommer det i vågor, och nu är vågen ganska översköljande om jag säger så... Även om livet här bjuder på äventyr och roligheter from time to time så är det ganska kämpigt att vara ifrån alla er, tryggheten, att man kan få hjälp med saker och stöd om man vill, här känns det som att jag är helt utlämnad.....och väldigt ensam ibland. Här på bloggen är ju allt rosenrött, men jobbiga saker förstår ju jag också att ingen vill läsa om under fikat. Det är därför det är så roligt att läsa kommentarer, för då känner jag mig inte lika hemlös och blir påmind om att ni finns där hemma och inte har glömt bort mig trots att jag "lever livet" som det kan tyckas.

Jag tror jag kommer må lite bättre så fort det blir finare väder här, just nu är det molnigt och lite regnigt om vartannat, och jag går bara och väntar på att få springa ned till stranden med en bok.

Kommer tillbaks snart igen så fort något över det vanliga händer =)



Några av de makraméband jag knåpat ihop hittills

Kommentarer
Postat av: Kamelen

Oooo vad fina! Minnen från fritids ploppar upp, fast dina är ju nååååågot finare då, dessutom orkade man aldrig göra klart dom så jag fick bara halva..hmm! Är det beställningsvaror, vill ha den vita till höger i så fall! ;)

2011-02-17 @ 09:54:30
Postat av: mamma

Vilka fina armband!!!

Måste vara jätteskoj att designa egna smycken!

Hoppas åter att solen snart ska skina så du får ngr bad i havet, för snart sätter skolan igång igen, sen är det inte långt kvar innan du kommer hem till sommaren i sverige!!

Kramar kramar

2011-02-17 @ 10:58:32
Postat av: Farsan

Ja du, om du inte ska bli grafisk formgivare kan du skapa armband eller ta mitt yrke... Klart att du inte är bortglömd. Här hemma är även Kosmos tidvis missmodig då det inte är något skönt att gå ut; promenaderna är 2-3 minuter som max. Du gillar inte regn och moln, själv börjar jag för ovanlighetens skull bli trött på att p g a det vita och is stå på öronen varje gång man ska till T-banan. Särskilt när jag fick vårvittring i Skåne förra helgen.



Kram

2011-02-17 @ 11:04:00
Postat av: Johanna

Hej:) det är trevligt att läsa vad du gör här i bloggen, man får sig en liten Mia boost;) Fina armband du gjort, lite personligare än att bara köpa färdiga. P.s om det är så att du vill lätta ditt hjärta nån gång är det bara att ringa<3 Kramar

2011-02-17 @ 11:59:06
Postat av: Gloria

CAO ! kusin villka fina arband du desainat vist är det kul att göra egna smycken håller också på lite gran det är min avkopling att pyssla. jo föresten jag har fått en praktik plats på en förskola ska börja efter sport lovet sen till hösten ska jag plugga till barnskjötare. saknar dig massor min älskade kusin och anna saknar dig med



ha det så gott o hoppas det är bra med dig johan anna hälsar



puss puss din kusin g

2011-02-18 @ 18:45:52
Postat av: Tina

Hej Mia,

Ja ibland är det ensamt det förstår jag verkligen. Här hemma tycker jag att allt verkar så underbart, men som du skriver trågihet och ensamhet o hemlängtan är ju inte det som man kanske vill visa upp. Men ha tålamod, snart är du hemma :-)Jättefina armband! Du för säjla när du kommer hem! Kramar o pussar Tina

2011-02-20 @ 20:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0