Hotness

Ohoj! Förlåt för mina något nördiga/skämtsamma hälsningsfraser, men det lättar helt enkelt upp stämningen lite, inte sant?

Just nu är Hostel Mia igång igen, med Jenny och Sanna som ihållande gäster in the mansion. Sanna åker tillbaks till Sverige imorgon, och därför har vi försökt gå all-in och inte missa ett endaste tillfälle till roligheter.

Ingen har väl missat naturkatastroferna här i krokarna av Australien, men inget som nått Sydney som tur är. Dock var det ohyggligt varmt igår, 42 graders, jag och Jenny såg ut som vilsna zombies. Kunde inte ens gå till stranden, folk skållade tydligen fötterna på sanden.

Igår följde jag med Seymour och Lee till Taronga zoo för en abba-show i parken inför säkert 2000 picknickande människor. Min uppgift var att agera voluntär för zoo:t (igen) och sälja lotter där pengarna går till djuren. Jag blev påtvingad en magväska och lyckades i sista sekund få av mig voluntärkepsen som Seymour satte på mitt huvud.

Själva abbashowen var sjukt svängig och folk var som galna framme vid scenen. Abbaimitatörerna hade klätt ut sig som björn, agnetha and the rest och hade till och med anammat vår härliga "svengelska". Jag var tyvärr tvungen att gå i halvtid då jag skulle på avskedsmiddag med the swedish gang i stan.

Ikväll ska vi ha en sista måltid tillsammans i Manly, och kanske boka bord på Hugos, jättemysig restaurang på bryggan vid färjterminalen. Har vart där några gånger tidigare med Tara och Sarata och det har aldrig blivit fel!

Hoppas allt är bra hemma i Stockholm, ska skriva lite oftare på bloggen nu, gudarna ska veta att driva ett hostel, det tar tid minsann.

See ya soon!



Svens vikingpizza öppnar inom kort i Neutral Bay!



Min voluntärlook



folk went abba-nuts



Exotish fösök till lantliv mitt i stan



På Australiaday den 26 Januari drog vi ned till Clifton Gardens i Mosman för lite ost, vin från Margereth river och oliver, i äkta studentmanér.








Finfint cabernet direkt från Perth och Hay Shed Hills.



A380 hade nån slags uppvisning då planet cirklade runt i säkert en halvtimme i skyn



Efter picknicken åkte vi in till Darling Harbour där det var fyrverkerier

toodles!

Kommentarer
Postat av: Farfar

Trevligt att se att partandet fortsätter. Melodifestivalen startade igår kväll, det missade Du!!! Kram från Olle o Maud

2011-02-06 @ 10:20:49
Postat av: Anonym

Första gången jag ser ett fyrverkeri i hjärtformat, så himla fint.Hade gärna sett dig gå omkring o kränga lotter på Taronga zoo!!!!

Puss puss o kram

2011-02-06 @ 15:40:07
Postat av: mamma

Nu som först så såg jag Svens pizzeria..kuligt....



Kram kram

2011-02-06 @ 15:42:23
Postat av: Johanna

Jättekul att du tar så mycket bilder, är roligt att se dem:)Abba showen lät kul;)

2011-02-06 @ 22:32:25
Postat av: tina

Hej igen Mia!

Alltid lika kul att hita något nytt på din blogg.

Ni ser ut att ha lika mysigt som vanlig. det är lätt att glömma att du oxå går i skolan :-)

Fint fyverkeri ett riktigt "alla hjärtansdags".

Inga bränder i år? Hoppas ni klarar er från galna väderpåhitt. Vi har ett väderpåhitt till helgen. Kommer att bli -10 igen. Fyyy . Det har varit på +sidan ett tag så vårkänslorna har gjort sig påminda.



Puss o kram och ha det bäst! Tina

2011-02-09 @ 12:00:52
Postat av: Farsan

Hallå! Sitter just nu i Skåne med din gamla återupplivade lap och mobilt bredband... här finns inte en flinga snö vilket kändes konstigt jämfört med 08 där man blivit van med det vita. Snart ska jag kratta ut efter mullvadsjäveln som fått härja fritt i gräs(moss-)mattan i flera månader nu, sen ska jag väcka gammelbilen och se på Hasse´s bygge.



K

2011-02-11 @ 09:36:32
Postat av: pia

Hej Mia.

Du ser ut att må och ha det jättebra. Jag blir faktiskt lite avundsjuk. Det måste vara den bästa tid du varit med om. Vilken värme ni har. Själv sitter jag genomförkyld innomhus. Utomhus har vi en riktigt vacker vinter med 30 cm snö och 6-7 gr. kallt.

Sköt om dig vi hörs

Kramar från Pia och Bengt.

2011-02-13 @ 17:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0