Nature strikes again

I morse satte jag och Jenny på tvn som underhållning under frukosten, men ont anade vi att det skulle vara till ännu en naturkatastrof. Ni har säkert läst om jordskalvet i Nya zeeland där minst 75 personen miste livet, och många av stadens både gamla kulturarv och nya moderna hus helt raserades. Tvsändningarna pågår hela dagen, och klumpen i magen bara växer sig större. Nu  känns det som att planeten verkligen säger ifrån på riktigt, och vart kan det sluta egentligen, om det ens gör det? Att ha varit här i Australien har verligen öppnat ögonen för mig och säkert många andra om hur skör naturen faktiskt är och hur små vi människor kan tyckas vara vid sådana här tillfällen. Ingen går säkert, och det är bara att känna sig tacksam över att man faktiskt inte befann sig på just det stället vid just den tidpunkten.

http://www.youtube.com/watch?v=RjiA0iW5lOI



Igår åkte vi till Warringah Mall, ett shoppingcenter ovanför Manly. Där drog vi runt och gjorde lite ärenden, bland annat köpte jag en ny hårlook. Så nu är jag inte blondie, utan goldie/honey. Känns genast lite mer Mia och lite mindre  rysk h*ra.

Jag har gått runt och varit lite orolig huruvida jag ska få förlänga kontraktet på min lägenhet eller inte, de brukar föredra att teckna 6 eller 12 månader. Men jag åker ju i slutet av Juni, och tills dess är det bara 4. Som tur är så ringde min landlord och godkände ett 4månaderskontrakt. PUH. Annars vet jag en som hade bott på gatan!

I helgen blir det lite roligheter med födelsedagsgrillning för Paula (Andreas syrra) i Bondi, och sedan även en fest på klubben Argyle för en av Fins polare Harry Potter som vi kallar honom. Det blir nog kul =)

Hoppas allt är bra där hemma, och att Sverige slipper naturens krafter (förutom snö såklart...)

Adíos amigos


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är förskräckligt med alla naturkatastrofer, stackars alla involverade människor,vi kan skatta oss lycliga som bor i Sverige, tack o lov!!

Jättefin hårfärg Mia ,passar dig jättebra.

Kram kram

2011-02-23 @ 08:30:27
Postat av: Andrea

Oohh, love the new do! När kommer usben? :)

2011-02-23 @ 08:51:58
Postat av: Gloria

Men fy sjutton va hämst med jordskalvet det är ju verkligen synd om invånarna som bor där. Jag håller med din mamma om att det är ju tur att vi bor i Svergie!!! hur är det annars vännen min vi ses ju i sommar när du kommer hem saknar dig så



skjöt om dig !!



puss puss din favorit kusin g

2011-02-23 @ 10:26:49
Postat av: Farsan

Snyggt (långt!) hår, snygg färg och fräsch bärare. Vet inte om du /ni lade märke till dubbelbesöket av Queen Mary 2 och Queen Elizabeth samtidigt - kan inte vara så ofta.

Ja, jordbävningar måste vara höjden av obehag. Och så har vi galningen Khadaffi som kan skapa bävning på annat sätt. Vilken värld.

-18,7 i morse, brrr.



K

2011-02-23 @ 13:12:58
Postat av: Anonym

Snygging :-) Världen är galen och galnast är vi människor, suck! Bara att försöka göra det man kan själv helt enkelt!



Kram Tina

2011-02-24 @ 16:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0