Ordskakaren

Har just slitit mig från boken jag sträckläser nu, *Boktjuven* av Markus Zusak, det är ju Söndag och då får man faktiskt lata sig. Håll med om att det ibland inte finns något bättre än en riktig god bok... ;)

Fredagskvällen spenderades som planerat i Bondi vid grillområdet för att fira Paulas 20årsdag. Jag hade tagit med mig små örtiga lammbiffar och lite grönsaksspett, medan Jenny knaprade på sin majskolv och åt sallad ur ett grapefruktskal. Solnedgången lade sig vackert ned över "sjön" som en kvinna på bussen sade (måste vara första gången i världshistorien som någon kallar Bondi beach för sjön). Kan passa på att inflika att på samma buss åt biljettmaskinen upp mitt TravelTen-busskort. Känner mig väldigt tveksam till huruvida busschauffören verkligen tänkar hålla sitt ord och skicka biljetten hem till mig. Vi får se helt enkelt, annars vet jag ett australiensiskt företag som stämms inom kort.

Efter en mysig middag samt x-antal myggbett senare åkte jag och Jenny in mot staden igen och gick till klubben Argyle där några av Fins polare hade födelsedagsfest. Där stannade vi dock inte allt för länge, Jenny skulle nämligen jobba vid 9 kommande morgon. Men inte jag, ha ha!

Imorgon, om inget annat sker, ska jag och Paula ge oss iväg på the australian surf camp i 3 dagar o campa. Har inte hört så mkt än om själva schemat för imorgon, men det löser sig säkert. Sharkeees here i come. =O

Må väl, lev väl, far väl.













och sedan beviset på att jag inte är en dum blondin längre.

Tah!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilken tur att du har bevis för att inte vara en dum blonin :-) Tror inte det sitter i håret va!

Snyggt var det i alla fall, nya frisyren. Ha det mysigt på Campen, se upp för otäckingar av "olika" slag:-) Kram, Kram Tina

2011-02-27 @ 10:07:52
Postat av: MAMMA

Hoppas verkligen att det blir en surfkurs nu när du äntligen tagit steget dit!!!

Härliga bilder som vanligt

Kram mamma

2011-02-27 @ 13:08:59
Postat av: Miha

hallå! det blev då tyvärr ingen surfcamp eftersom vädergudarna ville annorlunda. Somsagt, regn och rusk är inte idealt för surfing å då blev det inställt =(



hoppas du har det bra Tina, och Mamma med förståss, Och morsan, grattis på namnsdagen!



pussokram

2011-02-27 @ 22:38:04
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: Farsan

Grattis på namnsdagen, javisst ja, såg det först nu när jag spanade i din blogg. Själv hade jag i torsdags, men det var några på jobbet som kom på. Stockholm T-bana och city är lite halvtomt eftersom det är sportlovsvecka 08 som pågår.

Kan ni inte ta en buss till Surfer´s eller Byron Beach?



K

2011-02-28 @ 09:19:27
Postat av: Kusin gloria

Vilka härliga bilder som vaniligt blir alltid lika sugen på att det ska bli vår snart här hemma i stockholm. vi mår bara bra Anna Johan hälsar till dig puss puss på dig din kusin g

2011-02-28 @ 13:08:19
Postat av: tina

Grattis Maria!! På din namnsdag! Kram Tina

2011-02-28 @ 13:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0