I'm riding solo

Hej på er! Nu är el bloggo tillbaks i rullning efter 3 veckor av äventyr och galenskaper. Frida har åkt hem och syrrorna är iväg så nu är det jag o T:et kvar (dock så jobbar hon så det är i princip bara jag kvar). Har dock blivit underhållen av Fin och hans galna killpolare på diverse barbe's så så synd är det inte om mig!

Vad hände när Frida var här då? Ja, vad ska jag säga, vad hände inte, om ni förstår mig rätt ;)
Det hann med jul x 2 det vill säga den svenska julen hos Rebecca och Grant i deras mansion med flera andra svenskar, och sedan även aussiejul enligt tradition på stranden med picnic och julmusik.

Nyår firades på en privatfest i Paddington med otrolig utsikt över Sydney, och det dracks champagne, tändes tomtebloss och ringdes samtal hit än dit.

Frida och jag hann även med en förlängd helg i Palm Beach hos Seymour och Lee där vi matade papegojor i olika storlekar och färger, halvsurfade i havet och klättrade upp till Home & Away-fyren.

Vi var självklart ute en hel del, och Frida fick vara med om traditionella aussie-barbeques, träffa roligt folk och helt enkelt inandas den australiensiska kulturen! Frida insåg dock precis som jag att killarna här är precis lika short and stubby som jag beskrivit och att navy/army-killar är absolut INGET att hänga i julgranen. Glöm inte det ni alla tjejer som tänker åka down under.

Självklart hann vi med en hel del turistiska saker som att gå över harbour bridge till operan, åka till bondi, bada i manly och shoppa i Westfield. Somsagt, vad gjorde vi inte? Jag hoppas Frida är nöjd med sin vistelse och att jag förhoppningsvis "lärde henne allt jag kan".

För mig handlar det nu om att komma tillbaks i den gångna formen, gå till gymmet, schteeka på stranden (när vädret tillåter) och bara relaxa. Avundsjuk? Jo men visst.

Snart kommer de härligt avslöjande bilderna från våra eskapader, måste dock vänta på att mitt internet kommer till liv igen...

Många kramar på er, o glöm inte - detta år kommer jag hem!

//miot

Kommentarer
Postat av: Farfar

Long time no see! Det var ett långt uppehåll på Din blogg. Trevligt att höra att Du haft det bra och i år kommer Du hem! Här hemma är vädret smutsigt för tillfället. Kram på Dig!

2011-01-15 @ 09:27:50
Postat av: gloria

Det låter såm ni hade fult upp i hela tre härliga veckor. ja det var ett långt uppehåll du har hafft på din blogg men jag för står att du inte har hunit att skriva och upp daterat dig när du har hafft besök från svergie i tre veckor. O snart kommer du hem det ska bli jätte mysigt att få träffa dig i gen efter så läng. saknar dig så himmla mycket min älskade kusin. Det var jätte kul att prata med dig på chaten på faecbook herom dan.



sköt om dig nu så ses vi snart familjen hälsar



puss puss din favorit kusin.

2011-01-15 @ 12:12:55
Postat av: Tina

Härligt att se att du är tillbaka! Är så tråkigt att se den gamla granen :-) Förstår att du haft fullt upp, men nu är du snart inne på slutfinalen!!

Ta hand om dig! massor kramar Tina

2011-01-15 @ 21:54:00
Postat av: Mamma

Oh vad roligt blogg igen!!!!

Har haft besök av Frida idag, kuligt värre att få lite inside information om tiden i Sydney.

Jag förstår att hon längtar tillbaka, vem gör inte det.

Mia! Njut av sol o bad o ledighet, och jag ser fram emot att öppna paketet Frida hade med sig från dig

Puss puss o kramar i massor från Mamma

2011-01-15 @ 21:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0