Juletider x2

Detta är då alltså bilder från den svenska julen samt den australienska den 25 December.

Den 24:



Vårt kök här hemma har nog aldrig sett på maken sånt sjå som det var med bakning och matlagning och glögg-och shirazdrickande.



Den 24 var vi hemma hos Rebecca och Grant där x-antal svenskar samlats för att äta julbord och dricka nubbe. Detta är Paula och Tara på altanen med sjöutsikt.



Någon gång in på nubbarna togs denna bild, Frida Tara och jag.



Middagen åtnjöts i värmen med julmusik på högsta volym.

Den 25:



Den 25 var det dags för äkta aussiepicnic på stranden med julmat som de flesta landsmän gör. Jag och Frida hade gjort janssons frestelse i miniformat, mandelmusslor, rödkålssallad och Paula tog med ischoklad och vår franska vän Claire tog med en redig kladdkaka. På bild är Claires brittiska pojkvän, moi, jenny, paula och sanna innan resten av gänget kom.



Även poliserna frös lite om huvudet när vinden ligger i på Balmoral.



Extremt söt sak som sprang omkring på gräset och som Frida skuttade fram till.



AAAAAAAhhhhhh.

Kommentarer
Postat av: gloria

Ni värkar ju ha det toppen och villken jätte fin klänning du har den blommiga känningen. Är avis på frida som kom ner till dig det skule jag okså göra om jag hade pengaR. men vi ses ju i sommar ha det så gott min kära kusin



puss puss din favo kusin

2011-01-18 @ 09:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0