Sydney Festival

Hallå på er!

Lovet rullar på för min del och vädret har blivit en gnutta bättre, så på stranden har det hängts en del. Just nu är Taras syster Sarada i Sydney och bor hos oss en vecka för att fira Taras födelsedag idag bland annat.

Här i krokarna pågår just nu Sydney Festival, en av de största och bästa sommarfestivalerna i världen. Det består av flera olika arrangemang och event under ca 3 veckor med musik, mat, film etc. I Fredags blev jag exempelvis inbjuden av en av Jennys killes polare Harry till ett av dessa event vid Hydepark. Det var flera band som spelade i ett avsprärrat område runt en av de gamla kyrkorna i stan. Det var jättehäftig med en projektor som lyste upp hela  kyrkfasaden medan folk dansade runt framför scenen under ett jättelikt tälttak. Jag dansade självklart loss som en galen svenne bland alla Harry och Fins polare, måste ju fylla ut tomrummet när Jenny och Sanna är borta ;)

Igår var det också ett event i parken Domain, det var en Romeo och Juliettillägnad classic music event där i princip hela Sydney samlats med picnicfiltar och mat i horder. Var där med Tara, Sarada och Taras kille Jason, och eftersom det var dagen före Taras födelsedag hade vi med egengjord tårta och tända ljus, verkligen hur mysigt som helst. Tänk er den dramatiska orkestermusiken under stjärnklar natthimmel med fladdermöss flygandes högt där uppe, omgiven av 60 000 människor mitt i Sydney! Det hela avslutades med fyrverkerier och kanonsjutandes, sedan tog vi en taxi hem till Jason som bor i Kirribilli precis mitt emot operahuset och Harbour bridge. Helt sjuuuuukt fin utsikt, det var verkligen som ett vykort!

Idag åt vi en födelsedagsbrunch nere vid Balmoral beach, och snart ska vi ta oss till North Sydney och gå på ett dj-event (Kaskade och några andra jag inte exakt vet vilka de är). Vi har köpt biljetter åt Tara och ska överraska henne med det om en liten stund!

Jag har det bra annars, väldigt kul att umgås med Tara och Sarada, får hoppas att de kommer och hälsar på sedan hemma i Sverige!

Snart tillbaks igen!

Här kommer lite bilder från veckan:



Sarada och jag i Domain



THE flatmates ;)



60 000 pers på gräset! Oh my...



På spelningen i Fredags, försökte åtminstone få någon slags bild.



Harry tvingade mig att gå fram till en kille som uppenbart diggade sthlm. Smartaste frågan från mig: "where did you get that t-shirt from?"...



Pannkaksfrukost med aussiesyrrorna



Perrongreklam



Gigantiskt fraktfartyg i hamnen



(Hemma hos Fin) Även en 25årig kille behöver bli påmind när päronen är på språng.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka härliga färgsprakande unga kvinns!!

Och vad svarade killen på din fråga????

Kramar som vanligt i massor

2011-01-23 @ 14:47:17
Postat av: Tina

Mia snacka om undebart ställe att leva på. Du får ju uppleva allt!!! Gud så härligt allt låter. Pippina på förra bilerna är ju helt otroliga, svårt att tänka sig finaste "burfåglarna" flyger runt som våra duvor. Jag måste ju säga att fåglar ALDRIG skulle få förvaras i burar som husdjur! Förbjud omgående! Vackras i frihet. Njut nu vidare. Alltid lika spännande att läsa din blogg. Tusen kramar Tina

2011-01-23 @ 16:00:02
Postat av: Camomill

Wiiiiii vad kuhuhuhul! Sommar och festivaaaal!! Jag vill också! :D (Hahah den där lappen var klockren ;))

2011-01-24 @ 12:17:11
Postat av: Johanna

Låter jättkul med festival! Romeo och julia tema och allt;)Va roligt att din rumskompis och du funkar så bra ihop!

P.s du måste ju gå på den där ABBA grejjen(det skulle jag gjort) KRAMAR

2011-01-25 @ 20:48:07
Postat av: Graaanen

Men hallåå jag har ju inget att läsa här hemma! ;/

2011-02-01 @ 00:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0