Fredag är ändå den dagen som känns bäst

Hallåhallåå,

kom till skolan nu vid 9tiden för att göra klart katalogen som presenterar alla bachelorstudenter 2011 och som ska delas ut vid utställningstillfället. Varje student har en sida var och det är en himla massa info och bilder och symboler som ska sättas in på rätt plats (för att inte nämna rättstavning av en hel drös asiater...huga). Igår till exempel när jag skulle göra en av alla dessa studenter så stod den på en plats "Ming Chun Suen", medan det på en annan plats stod "Ming Chuen Sven". . . Sven? Såvida denna individ inte har svenska rötter och vars favoriträtt är bruna bönor och fläsk så ställer jag mig ytterst tveksam till det senare alternativet. Jag gick därför på första valet och hoppas att jag inte får en sur blick av Ming Chun S(u/v)en i folkdräkt med katalogen i hand i Juli.

Igår var sista dagen för mitt internet, har vinkat farväl till usb-stickan och väntar nu 2 veckor utan eget nät. Det får blir våldgästning hos Jenny för lite fri surfing eller lite dödsånget i Mosmanbiblioteket. Jag har mycket att ta tag i nu innan avfärd, jag måste lägga upp hela mitt rum för försäljning i princip - just nu håller jag på att förhandlar med väldigt spännande främlingar om priset på min exklusiva Ulsberg-bedside table från IKEA..just nu ligger det på 20 dollars, köpte den för 40.

Annars lever livet ganska bra här i Sydney trots regn, rusk och kyla. Men jag känner definitivt att jag är klar med livet här och ser så otroligt mycket fram emot hemkomsten till Sverige och allt som (förhoppningsvis) väntar.

Här kommer lite bilder från skolan under arbetet med utställningen:









Och här är iconen som symboliserar mig i projektet:


A pretty convertible that everyone will notice... ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänk att din utbildning strax är till ända och så kul (om än lite jobbigt) att ha kvar hela utställningen som grädden på moset,smaskens!!!!!

Kramar i massor som vanligt

2011-06-17 @ 09:40:29
Postat av: Farsan

Det roar ju mig en hel del att du väljer en bil som symbol - och det är den gamla new Beetle-caben som går igen (det har kommit en ny fast bara täckt än så länge). Om jag minns rätt var det caffe latte-lack som gällde, eller hur? Lycka till med expo och sales...



K

2011-06-17 @ 10:10:57
Postat av: Thomas

Hej Mia!

Har varit kul och följa dig under down under-vistelsen.Har gått riktigt snabbt. Lycka till sista dagarna...



Hur tänkte du här då ? En Beetle-cab? Du ska få åka Audi-cab i Skåne...



Kramar från oss i Älta

2011-06-17 @ 10:59:12
Postat av: Miha

Hallåhallå!



Vad kul att höra ifrån Sandahls, haha en audiecab i skåne alltså? Skulle inte tacka nej där heller. Vi får ta en tur i sommar =)



Och apropå färgnyansen så ska den vara metallic blå, då är den som stiligast!



Kramar på er

2011-06-22 @ 06:19:56
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0