Portfolio 20:11

Hallåhallå på er,

jag känner mig just nu riktigt upprymd eftersom jag precis skickade in min sista deadline till skolan (om man bortser från utställningen som fortskrider fram tills dagen d i juni/juli). Jag sitter här nu och inte riktigt vet vad jag ska göra, jag öppnar InDesign av ren vana och bara tittar på det toma fönstret...vad göra nu? ... Uppdatera bloggen såklart.

I veckan som gick har jag presenterat mitt slutgiltiga 'Act of Laces' - projekt för organisationen Oxfam, vilket gick jättebra och de sade att de faktiskt hoppades att styrelsen skulle välja min kampanj...vilket kändes sjukt kul att höra! Vilken toppengrej att avsluta Fredagen med tyckte jag, jag är faktiskt också nöjd med hur jag knöt ihop idén i slutänden...yay =D

BigSister-servicen har vi också presenterat inför en jury på 5 pers, vilket gick bra och vi fick konstruktiv feedback i olika former. Dock råkade vi gå över tiden för vi hade så himla mycket att trycka in på 15 min...vilket blev 30.

Igår Lördag var fotografering och redigeringsdags i skolan (som vi som håller på med slututställningen anordnat) inför vår utställning som kommer snart, tog med mig 4 utvalda pieces från mitt portfolio som ska visas på en rullande projektion. Sedan togs det kort på hela mig i olika former som kommer bli en interaktiv grej (med alla elever) på en av väggarna i galleriet...osv. Himla mycket som skall göras, själv har jag och en till tjej hand om katalogen som folk ska få på plats med studenter och studios i (den ska printas nästa vecka...aaa). Satt från 10 till 19 i skolan, sen gick jag hem och avled på sängen, satte på tvn och råkade hamna mitt i en svensk(!!) film 'Frostbiten' på en av aussiekanalerna... inte direkt den bästaste representationen av sverige och svensk filmindustri...faktiskt ganska pinsam. MEN det var kul att höra lite svenska röster med textning.

Imorse bjöd T:et och S:et (syrrorna alltså) in Nick (T:ets killkompis) för en pannkaksbrunch hemma hos oss, det blev aussiestyle med lite tjockare pannkisar med glass, golden syrup, persikor, jordgubbar, honung you name it... Det var den månadens synd helt klart. Har inte kunnat gå på gymmet på några dagar dels på grund av skolan och att jag känt mig lite krasslig. Men imorrn blir det kanske en springtur om vädret tillåter eftersom gymmet är stängt pga The Queens Bday (allmän helgdag här).

Tänkte lägga upp sidorna ur mitt portfolio med grejer som jag valt ut för att visa upp vid ett väl valt tillfälle. Men jag håller ju fortfarande på att utvecklas, och lära mig i livets skola är nu det jag ser fram emot, förhoppningsvis hittar man en bra startplats hemma i Stockholm.

Hejhopp!


















Kommentarer
Postat av: Mamma

Alltid skoj att få se dina alster, ser ju väldigt proffsigt ut!! Att en o annan pannkaka glider ner i magen med diverse godsaker på är ni väl mer än väl värda

Kramar

2011-06-12 @ 21:48:16
Postat av: Anonym

Hej!

Här lider jag av värmen. Närmare 30 grader och nerdragen markis så jag får lite skugga! Jättetrevligt att läsa Din blogg. Den ser jag fram emot varje dag. Fina jobb! Du är välkommen hem.

Kram!!

2011-06-13 @ 10:08:28
Postat av: Tina

Nu är du snart hemma :-) Vad fina jobba du gjort , super proffsigt i mina ögon :-) Njut av sista tiden i landet"långt borta" Vi ses snart! Kram Tina

2011-06-13 @ 21:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0