Vivid

Det är ett rent mirakel att jag lever...typ. Ovädret i Sydney nådde sitt klimax (hoppas jag) i veckan och det bokstavligen regnade inomhus. Jag har bildbevis för den som inte tror på mig. Regnet slog ned i stora sjok och nästan slog omkull människor som råkat stå oskyddade, dessutom bildades pölar stora som sjöar längs trottoarerna. Ute vid kusten nära mig bildades havstornados, titta på videon här nere så får du se hur det såg ut.

I Fredags när jag och Tara skulle fira hennes nya jobb åkte vi till öppningen av ljusfestivalen Vivid nere vid operan (cirqular key). Där hade flera olika ljusinställningar tagit sin plats och stora rörliga projektioner lyste upp både operan, olika husfasader och biblioteket vid hamnen vilket verkligen var superhäftigt att se. Ibland såg bibliotektsfasaden ut att ramla ihop, sen fylldes den med vatten och under en viss sekvens "andades" den ut och in.
Jag och Tet gick sedan och åt på en thairestaurang Wagamama i närheten, påminde lite om upplägget av den italienska restauragen vid Gamla Stan (namn?)... jag är ett stort fan. Sen avslutade vi kvällen på chokladkafét Guylian..ni vet chokladen med havs-temat, och åt en riktigt mumsig chokladcheesecake.

På Lördagen blev det födelsedagsbrunch med Jenny, Sean och Fin på Forth Village, dock inga pannkakor eftersom de helt plötsligt inte kunde göra dem längre när vi kommit (ägg, mjöl, mjölk hur svårt kan det bli?? dessutom har dom en hel egen butik så det hela lät mycket märkligt). Dock blev det varm yoghurt (!) med museli och rabarber, sjukt gott - har aldrig tänkt på att värma yoghurten...tips! På kvällskvisten vart det tapasmiddag i Lane Cove för Rebeccas Grant som fyllde år, ett gäng aussies och svennar utspridda längs flera bord på ett itet familjärt ställe vilket var mycket trevligt.

Nu sitter jag i skolan och förbereder inför BigSis-presentationen...det är dan före dan före dopparedagen nämligen...ojojoj.

Syns snart igen peeps!

Adíos amígos





Storm i North Sydney. Jag var rädd.



Lampan som förvandlats till vattenfall



Min light version av oxfilepizzan med bearnaisesås; wrapbröd som botten med tacosås som bas + avokado, broccoli, skinka, rödkål, svamp, tacokrydda, italienska örter och som pricken över i:et: baba ganuj (den nyttiga bearnaisen). Sedan ugn typ 6 min. Jammiiiii!



Här fylls biblioteket långsamt med vatten



Sedan blev det en kanvas med färgstänk



Operabild med havseffekt



Ja...ni förstår upplägget



Neonmaneter (inte såna "man-eter" hoho...)



Operan i färgversion









City



Harbour Bridge i bg:en



Moi i full höstutstyrsel







Dregglandet.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Yuuum på nyttigpizzan, såg ju asgod ut. Kan stället du refererar till heta Vapiano? ÄLSKAR deras mat iaf. One of the reasons I go to sthlm nämligen. Skoja! (inte...)

Synd att man missade light showen i allt pluggande...ser coolt ut! :)

2011-06-01 @ 09:47:31
URL: http://www.aisimons.blogspot.com
Postat av: Farsan

Häftigt med tornadon och taklampan; konstigt att det inte började sparka om den - el och vatten gillar inte varandra. Och, som A skriver, det måste vara Vapiano du tänker på. Jag brukar gå någon gång på Sturegatan som var den första (men lunchköerna är dötrista).

BigSis funkar säkert big!



K

2011-06-01 @ 10:27:13
Postat av: MAMMA

Fy tusan vilket väääder, o cyklonen ute på havet vad ställde den till med då den närmade sig land???

Häftig ljusfestival ,ngt liknande har man haft nere vid centralen då stationen lysts upp i olika färger, dock ej alls i samma omfattning o utsträckning som detta, och Operan såg ju fantastisk ut,Tänk att få uppleva allt detta,bara att suga i sig!!!

Lyck till på fredag med presentationen!! :)

Kramar i massor

2011-06-01 @ 15:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0