Det går fort när man har roligt

För nu fyllde jag redan 23, vilket också är min tredje födelsedag i underlandet, och kanske också den sista. Dagen började redan klockan 6 då Jenny väckte mig och gav mig ett kort där det stod att vi skulle fira morgonen på ett italienskt café här i Mosman med champagne och mumsig frukost. Redan vid 06.50 stod vi med näsorna tryckta mot entrén som faktiskt var stängd eftersom det inte hade öppnat än, men in kom vi strax efter sju, och fick ganska många blickar där vi satt och pimplade champagne innan folk ens hunnit ta morgonkaffet.

Eftersom det också var Torsdag och skolterminen börjat igen så var det bara att skynda iväg till första lektionen redan vid 8.30 i North Sydney. Har fått så många briefs och information om terminen att min hjärna knappt hinner med allt, men tids nog klarnar det nog. Vid lunchen gick jag, jenny och eve(-lina) ned till Greenwood Plaza (centrumet) så att jag fick köpa en relig tårta till kvällen; vit/mörk choklad som såg himmelsk ut. Ah jamm!

När skolan var slut följde eve med oss hem och så småningom åkte vi ut med Tara till Manly för en liten pre-drink på Hugos, sedan kom Paula och vi åt en supergod middag på The Winery vid havet. Restaurangen hade världens skönaste atmosfär, det kändes nästan som att man satt på någons landstället i sommarsverige, med tända ljus, skulpturer och små söta blommor på borden. Hade inte kunnat bli ett bättre födelsedagsmiddag!

Fick också några söta samtal från Sverige som gjorde mig väldigt lycklig! Tack snälla ni för att ni ringde, päronen, farfar o maud och dessi!



06.50 utanför italianokafeet.



Det var med nöd och näppe som personalen hann ta ned stolarna från borden, parasollen hann de dock inte lika långt med.



På Hugos i Manly med Eve, Tara o Jenny samt en härlig jug.



Nya favoritrestaurangen i Manly. Fick en häst bakom mig också, scoore.



Precis vid stranden.....aaaah. Och att mamma-mia slapp säga till om ljus är bara för bra för att vara sant.



Fina presenter från paula, andy och eve



Stort mångfald när det kom till inredningen



restaurangen visste hur ett födelsedagsbarn skall tas.



vackra blommor och kort från Tara, och Jenny.



På Fredagen var det middag hos Rebecca för att fira lite till, här är återigen dem finfina utsikten från hennes (och blivande makes) mansion i Lane Cove.



På semmeldagen fanns det inget annat val än att sätta igång med bakandet av årets semla, med egengjord mandelmassa - det ni.



lyckades fånga en av de stora fjärilarna på bild på väg till gymmet. stor bedrift.



(mintgrön bubbla) Har börjat samla bilder på cab-bubblorna här i området. Hittills har jag 2, vet dock att det bor en metallicblå runt hörnet som jag bara väntar på att föreviga.



...(krämvit bubbla) och lite längre bort vid affären. übertrevlig!



Igår på promenade till skolan var jag och Jenny extra glada över att slippa ta bussen när man ser att kön sträcker sig runt halva kvarteret.

Just nu sitter jag förövrigt i Mosmanbiblioteket och läser igenom 'brifferna' samt utnyttjar internet, det börjar nämligen sina där hemma.

Kommer snart tillbaks. So long!

Kommentarer
Postat av: tina



Kul som vanligt när det kommer nytt från dig! det ser ut som världens mysigaste födelsedag!!

Den kommer du att berätta om senare i livet.. när jag firade min 23-årdsadag i Australien, jag pluggade där då!! Härliga minnen som just nu är verklighet. Lycka till nu sista terminen i skolan. Kramar i massor Tina

2011-03-15 @ 09:14:17
Postat av: Miha

håller helt med dig Tina! Tur att man har bloggen också som kan sparas för framtiden.



Har ditt söta födelsedagskort här bredvid mig, blir lika glad varje gång jag ser dom små söta missarna! =)



Hoppas du har det bra hemma i sthlm, saknar er alla!



Många kramar från mig!

2011-03-15 @ 11:58:32
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: Mamma

JAG HADE GÄRNA VARIT MED O GRATTAT DIG O DRUCKIT AV Champagnen.

Kramar mamma

2011-03-15 @ 18:24:44
Postat av: Farsan...



Din förmiddag, min strax innan gonatt, mekat med BMW:n lätt i ett för ovanlighetens skull snöblandat Skåne och nu på ett uppenbart funkande mobilbredband via din f d lapp. All the best, kram!

2011-03-17 @ 23:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0