I underjorden (aka biblioteket)

Åter på bibblan i kvarteret, skönt att sätta sig någon annanstans och få saker och ting gjorda, det finns i princip inget alternativ, tyst som det är här. Lät som andra världskriget när jag skulle ta ur lunchen ur plastpåsen, trodde jag skulle bli utslängd med huvudet först av någon übertrevlig filur med för stora glasögon och noll livsglädje.

Har haft en trevlig vecka både i skolan och utanför. Pluggade hos Evelina i Sydenham i Onsdags med Jenny, hon bjöd på hemmagjord paj (gud vilken lyx!) och lax vilket bara det var värt den entimmes långa bussresan dit. Jag och Jenny försökte insupa husmiljön och hunden Max och allt annat familjärt som man känner sig hemmastadd i, härligt med ett break från kollektivet i lägenheten.

På Torsdagen åkte vi till Paddington för ett besök i utställningslokalen där Billy Blue ska ha sin slutexhibition för oss studenter som tar bachelorn nu i Juli. Detta är ett av ämnena som vi kunde bestämma oss för om vi ville jobba med, vilket jag såklart gjorde. Sjukt kul att få anordna utställningen och komma på konceptet och allt däromkring. Eventdesign går inte av för hackor det inte.

På Torsdagen var det även St Patricks day som firas rejält här i krokarna, jag, Jenny och Rebecca möttes upp för en liten afterworkare på baren/puben Firefly i Neutral Bay. Något speciellt firande var det inte där direkt, kanske då förutom servitörens gröna hatt o treklöver på kinden. Åt dock världens godaste fried zuchini, nästan för god för ens eget bästa. Måste väl erkänna att fritösen gjorde sitt....inget är för bra för att vara sant.

I Fredags följde vi med Fin och några fotbollskompisar till honom på en liten barrunda i Dee Why och sedan tillbaks till old Oakee. Åt även där en sjukt god spenat/fetapizza som vi delade på, måste väl även där erkänna att bröd och ost gör underverk (det går inte att förneka). I övriga fall brukar jag streta veckorna igenom som en tofuätande snurresprätt. Jenny är vegan så jag blir ju lite smått påverkad.

Nu ska jag packa ihop och bege mig till gymmet, hoppas lugn utan horder av klimakterietanter och testosteronstinna schtekare.

Adïos!



någons underbara (framförallt fräscha) bibliotekspoesi



vår masterchef Evelinas verk



frestelsens vagga - zuchini fries, ow maj gaad.



Shcnygga tjejer



fler firande flanörer på St Patricks day

Kommentarer
Postat av: camiiiillaaaa

Ooo hoppas du har det superduper sista månaderna! Blev hungrig av allt snack om friterad zucchini, paj och lax.. lunch kanske. hmm :D



Graaaanen!! Kom hem nunununu!

2011-03-21 @ 11:51:53
Postat av: mamma

Det ser riktigt mumsigt ut!!!

vad kul at du bestämt dig för att ordna utställningen, kommer säkert bli super duper

kramar från mamma

2011-03-21 @ 15:52:11
Postat av: Anonym

hUR MYSIGT SOM HELST OCH GOTT! Blir jättehungrig :-)



Kranm Tina

2011-03-23 @ 10:39:41
Postat av: lovisa

GodmorgoN:d

2011-03-23 @ 11:03:02
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: gloria

Cao min favorit kusin hur har du det. Mums mums maten ser ju smaskig utt blir hungrig när man ser det. Jag o johan mår bra men lilla söta Anna mår inte så bra hon har fått bronkit en bakterie i lungorna så hon går på antebijotika nu såm vi har haft det sämpit dom senasrte månaderna. så man är tröt och orolig för skruttan. Men annars är det bra jag trivs på jobbet med mina barn och johan hn jobbar på dom hälsar till dig!!!



Men ha det så gott kusen saknar dig massor massor massor puss puss din kusin G

2011-03-23 @ 19:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0