Några reflektioner

Hallå hallå där ute,

sitter med Jenny och pluggar flitigt (temporär undvikelse) med att förbereda inför resterande veckas 3 presentationer. Har redan haft en första i Måndags, sen har det varit lektionsfritt fram tills imorgon. Jag har suttit lite i bibblan också, men det behöver jag ju inte skriva så mkt om(undviker nära-döden-upplevelser så ofta som möjligt)...

Vi har lagat nyttiga muffins i veckan, med wholegrain fluor, olika fibrer, riven frukt, en gnutta honung, lite råsocker och kanel. Platsade dock inte i nått skyltfönster om man säger så, som master chef'en T:s gör... jäkla tävlingsexemplar, ville nästan säga till henne att blunda när hon skulle äta våra. Menmen, något får väl svikta när det åtminstone är nyttigt.

På gymmet häromsistens stod jag som en tomatröd galning med lösvikter vid stretchhörnan och kämpade med lite tyngre grejer, man försöker ju öka allt eftersom...ibland önsketänkande, men skam den som ger sig tänker jag. Passande också då att en svärmorsdröm kommer fram till mig och instruerar helt utan vidare hur jag skall fixa min taktik och ta bort några vikter, varav jag svarar (med tanke på alla killar med ojämn kropp) "haha, well... I mean, I dont want to look like a chicken". Snett smajl till mötes. Kom samtidigt på att det lät som att jag stod där och ville se matcho ut med tyngre vikter än jag klarar av. Eh...varning för kroppsbyggartjejen vid stretchen liksom....

Idag på gymmet, för att spinna vidare på ämnet, såg jag en av deltagarna från MasteChef (tvprogrammet) här i Australien. Stackars kille, kände väl pressen efter allt han stoppat i sig. Synd dock att han bestämde sig för att lyfta skrot efter programmet istället för innan, hur dålig planering får man ha egentligen? Han kanske visste att en svenne skulle vara där och slå på djungeltrumman (såklart man ställer upp).

Har börjat märka nu att vi sakta men säkert förvandlas till aussiesnackande engelsktalande svennar. Jenny slänger sig med typiska slangcitat, och jag försöker mest apa efter. En grej kan man iallafall garantera, aussien blir bara oattraktivare ju mer man hör den.
Värsta kombinationen är: hillbillyaussie från förorterna i väst (också kallade vogs). Fulla aussies är inte heller en höjdare, låter ungefär som måsarna i Hitta Nemo. MaaaaaAAAAjjn?...så hett. Och tjejerna pratar jämt i falsette. Det är nästan värst. Jag kan inte ens härma.

Nu ska jag återgå till studierna.

Byebye!



Vegetarisk ultranyttig "pizza" made by me, med tofu, keso och diverse grönsaker.



Grön filur som låg och kuttrade i Jennys handväska och som orsakade en smärre hjärtattack.



Filosofiska tankar någon?



Skolans kurs i hur man pudrar näsan för den som inte vet.



Svens Viking Pizza som öppnat i Neutral Bay besökte vi med Jennys kille och några polare i förra veckan.



Det är ju såhärt det ser ut i var mans hem i gamla Svea, inte sant?



Jennys kille excited över lite svensk "husmanskost".

Kommentarer
Postat av: mamma

Det finns mkt i matväg att se framemot om ngr månader jippie ....

Den lila gröna varelsen , var det en gräshoppa??

Giftig??

Lycka till med alla presentationer!!!

Kramar Mamma

2011-03-30 @ 12:12:46
Postat av: gloria

Cao !!! hur är läget nu är det inte långt kvar tills du kommer hem det ska bli jätte mysigt att få se dig min älskade kusin jag saknar dig så himmla mycket. Den där vegetariska maten så ju riktigt god ut o den där lilla gröna feluren i glaset vad var det för något såg ut som en gräshoppa???



Och anna blir bara störe och störe here gud hon fyler 2 i sommar det går ju så fort men men.



Familjen hälsar till dig

sköt om dig vännen

massor av pussar till dig din kusin

2011-03-30 @ 17:45:09
Postat av: camomilla

HAHAHAH en sån där skylt skulle lätt behövas här i kina! Det är hål i golvet överallt och när man äntligen lyckas hitta en vanlig västerländsk toa någonstans så har nån idiot stått på toalettringen för att de tror att det är ett hål.. Kineser alltså!



Ligger efter med läsandet här nu så ska ta igen lite nu när jag har itnernet hihi :D Kraaam graneligranen!!

2011-04-14 @ 15:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0