Crazy peeps

Vaknade imorse av kylan som vanligt (trots att jag låg i mitten av 10 lager kläder) och sträckte mig genast efter värmefläktskontrollen. När jag gick in i köket och lagade till frukosten tittade jag ut genom fönstret och såg en tjock trafikkö redan då vid 6 på morgonen. Något måste vara fel tänkte jag, varav jag gick och satte på tvn och där rapporterades det om en man som (mot alla odds) tagit sig upp på toppen av Harbour Bridge med 2 stora målade lakan och ett rep. Högst upp på bron stod han med ett rep runt midjan och med orden "plz help my kids" uthängda över räcket. På grund av denna loonie stängdes bron av i rusningstrafik, och hela North Sydney förpestades i avgaser utöver det vanliga. Tillslut klev han över räcket och vinschade sig ned längs repet och landade rakt i famne på polisen. Smart drag.



(bilder från smh)


Igår presenterade jag och 5 personer vår slututställningsidé kallad Volume No1 för rektorn och hans anhängare. I Aussieland är det regel att såfort det är något speciellt i görningen så måste tjejerna ha högklackat och vara tillfixade till max, inte helt enligt mitt tycke när de kommer till könsroller och sånt, men vad ska man göra.



Presentationen gick bra iallafall, och vi ska nu starta igång med vår idé på allvar. Vi har bara 4 veckor på oss, sen får vi inte glömma alla andra projekt vi har as well. Idag ska jag få feedback på Oxfamkampanjen, hoppas på konstruktiv så att jag får veta lite konkret vad jag ska utveckla.



Igår var jag på en italiensk restaurang vid namn Enopizzeria i Neutral Bay med Tet och hennes killpolare som jag träffat några gånger förut. Åt lamm med peas och prosciutto medan de andra klämde i sig en pizza, såg dock god ut men jag sliter inte på gymmet for nothing.



För att helt byta ämne så finns det en minisbuss i Mosman som åker omkring och hämtar upp och släpper av folk som vinkar och vill åka med. Har aldrig gjort detta, men en regnig dag måhända.



Vad Jenny inte visste när hon flyttade in i sitt nya plejs var att Fins kompis redan hade en inneboende; jiminy the cricket (also known as the sausage)

Ses snart igen, bara 2 månader kvar i underlandet! =D

Kommentarer
Postat av: Gloria

CAO!!! min älskade kusin hur är det med dig följer bloggen och såg den heftiga vandrande pinen sitt va stor den var skulle bli supper förvånad om jag så en sån.Men vad läskigt med killen som stog på bron och skulle hoppa är man galen då eller. Här hemma är det bara bra anna utväklas för varge dag som går ! men snart får du träffa oss men tyvär är vi inte hemma när du kommer är i skåne då men vi får träffas när vi kommer hem då kan vi vara med varan hella dagarna vi har inte planerat något i sommar. bara att vi åker till skåne över midsomar och är där två veckor. Saknar dig så himmla micket

sköt om dig



massor av kramar och pussar från oss till dig:::::

2011-05-15 @ 11:18:10
Postat av: Mamma

Tossiga personer finns det överallt på vår jord,han gick väl miste om champagnen antar jag.

Kämpa på nu inför slutspurten,snart sitter du på planet med Australiens alla landskap under dig för vidare färd mot Sverige!!Jippiiee!!!!

Benjamin Syrsa såg ju riktigt hemtrevlig ut där på vasen......not!!!!

Kramar i massor

2011-05-15 @ 11:56:56
Postat av: Anonym

SÅ du klarade av att döda det lilla krypet? Jättefina bilder du har lagt upp!

2011-05-18 @ 12:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0