May day

Från och med igår är jag nu singel i sängen  efter att Jenny flyttade in med hennes killes polare lite längre ned i Mosman. Detta innebar att jag också fick ligga med huvudet åt rätt håll och inte nere vid fötterna, vilket kändes trevligt.

Har försökt att plugga en del, hela Lördagskvällen satt jag med min kära laptop i knät...(hatkärlek) och försökte bearbeta alla 150 projekt vi nu håller på med. När man är så här mitt inne i terminen känns det både stressigt men ändå hoppfullt när man vet att man åtminstone klarat av hälften.

Här om kvällen var jag, Jenny, Andrea och Claire ute och åt middag på en japansk restaurang i Neutral Bay. Jag åt sashimi, räkor och lite annat småttogott från det asiatiska köket, och toppade kvällen med att dela en cheesecake med Jenny på ett café. När vi kommit tillbaks till huset igen satt det en pinne på glasrentrén. Det konstiga var att denna pinne hade 4 ben, och när jag gick närmare såg jag att det faktiskt var ett djur - en vandrande pinne! Så otroligt exotiskt, och jag behövde inte ens ta mig ett steg från lägenheten! Den satt där på glaset och gungade i vinden och verkade ganska tillfreds med livet - framtills jag kom upp och smattrade av 500 bilder. Måste säga att detta slår det mesta jag sett i Australien, och i vilt tillstånd också! O my.

I Fredags samlades vi några tjejer framför tvn på kvällen och tittade på bröllopet mellan "Wills och Kate" som de så fint säger down under. Aussiesarna lägger till sina egna uttryck i allt, inte ens britterna kommer undan. Fint var det förståss men jag tyckte att det inte alls hade samma personliga känsla som Victoria och Daniels, men det beror väl också på att jag är svensk..=)
Hursomhelst så var det roligt att se, och australiensarna har varit som besatta i flera veckor - skönt att det är förbi.

Igår tittade jag på BiggestLoser Australia, ni vet det där programmet med överviktiga som går ned typ 50 kg på 3 månader. Det är final ikväll, och det ska bli kul att se hur människor som kämpar faktiskt lyckas. Programmet efter detta är MasterChef Australia, där det lagas gräddrätter och desserter om vartannat. Makes sense? Inte direkt, först ska man äta hälsosamt och motionera, för att i nästa stund laga 7 rättersmiddagar med allt onyttigt du kan tänka dig. Här har man verkligen en strategi för folk att följa tvprogram, laga mat - gå upp i vikt - bli deprimerad - träna - gå ned i vikt, och så om igen. Hmm.

Nu har det föresten blivit kallt här på riktigt, sover i hela outfiten med tofflor o strumpor, samt slänger på mig morgonrocken ovanpå kläderna när jag går omkring i lägenheten. Måste dock hålla konstant öppet för att det inte ska bli fuktigt/mögligt inne, när man ska duscha är det som att ställa sig i en iglo...burr.

Uppdaterar snart igen!
Glad Valborg på er också, själv missade man det ju tredje året i rad...=/
//Miot



Pinnen med ben





Något som liknade ett huvud







Skönt för Wills' att flinten inte syndes från balkongen

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag har också sett en sån pinne! Skumma insekter alltså!

2011-05-02 @ 09:16:59
URL: http://www.aisimons.blogspot.com
Postat av: Mamma

Värsta vandrande pinne ögat någonsin skådat..... jag säger då det ,vad får du inte uppleva under assievistelsen.Det är ju för kul,med alla våra buschvandringar såg vi ju inte ens skymten av en dulikt pinne!!!!

kramar

2011-05-02 @ 12:15:38
Postat av: Farsan

Fantastiska bilder i all sin avskalade elegans. Förstår att det var en upplevelse att se. Hälsningar från ett S Ängby som i morse överhöljdes med snöflingor i dasslocksstorlek - såg också rätt lustigt ut mot utemöblerna och parasollet...



K

2011-05-03 @ 09:43:53
Postat av: Johanna

Haha ja tänkte också på flintenQ! stackarn han som hade fint hår, nu vinner ju brosan Harry med hästlängder i hårkampen;) Dock hade han en mkt sämre hållning än willis eller vad ni kallar honom.Viktorias bröllop var mer lättsamt håller med dig! Många Kramar:)

2011-05-03 @ 16:15:35
Postat av: T

2011-05-04 @ 15:33:36
Postat av: tina

Men vilken pinne :-) Kommer ihåg att vi hade ett akvarium med dessa kompisar i på ett fritidshem jag jobbat på. Men dom försvan en efetr en, togs väl för skräp! Vilken bjässe!

Ha det bäst, och njut i din egen säng .

Kram Tina

2011-05-04 @ 15:35:35
Postat av: Stefan Nilsson

Har du sett att det blir ytterligare en säsong av BL Sverige? :)

2011-05-06 @ 08:20:25
URL: http://biggest-loser.se/sok-2011/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0