Self promotion

Halloj där hemma,

här sitter jag efter en härligt innehållsrik och nervkittlande vecka med presentationer och grupprojekt i överflöd. Presenterade min kampanjidé för organisationen Oxfam igen, denna gång ett mer utvecklat koncept (som de faktiskt gillade..hurray!). Min idé kan sammanfattas som ett event under första Maj kallat 'Act Of Laces' som ska få unga människor att uppmärksamma hur förutsättningen för sportsko-fabriksarbetare faktiskt ser ut - inte speciellt bra alltså. Så här såg ett av mina symbol-förslag ut för eventet (ska antyda till en fot som sätter ned ett avtryck..ska dock förtydliga detta lite mer):


Imorgon har jag en presentation i Selfpromotion där jag ska visa mitt portfoliokoncept som jag ska söka jobb med hjälp av. Där ingår bland annat en teaser-design,  själva portfolio-piecet, business card, webbsida och en leave-behind. Har inte tagit världens bästa bilder på detta än, så ni får vänta lite med att se dessa.

Idag var det fint ute för en gångs skull, solsken och ingen blåst alls lagom till Mothers Day som gäller idag här nere. Blommor, choklad och presenter i massor har prytt affärerna, och på gymmet var det tomt på överklasstanter...härligheten. Jag kunde stå helt själv och svettas, och nere vid muskelbyggarhörnan var det bara jag och nån liten rugbyspelare.

I går hyrde jag några filmer och toppade kvällen med lite BoJ-glass, vilket var hundra år sen sist. Behövde verkligen en relaxad helg, räckte med Fredagens födelsedagsfirande för Jennys Fin. Åt föresten då på en japansk restaurang och fick prova på ål och flera andra smårätter - faktiskt väldigt spännande att smaka sånt man aldrig annars kanske beställt.

I veckan som kommer är det mer plugg som gäller, gymmet, planerandet för hemflytt och övandet för presentationen av min årskurs kommande slututställning. Jag är ju strategiledare, och därför föll det på bland annat mig att hålla i presentationen och ro projektet iland hos juryn (skolans högsta höns)....better behave.

Hoppas ni har det bra alla, rikigt kul med kommentarerna! =)

//miot



Bild under selfpromotion-lektion med spårrande ord från Linnea på dotan



Min teaser i form av en message in a bottle som symboliserar min resa från Sydney till Sverige, och som presenterar mig som en produkt producerad i Australien(som nu lanseras i Sverige)



Utsikten över Sydneys hamningång i Jennys nya cribb..och parkett på det...aaaawh



På nyöppnade baren bredvid skolan med Jenny och Eve



Ganska snygg branding med menyerna...



Iögonfallande paraplyer, lyser upp det annars ganska gråa norra.



Och trevlig logga på det, mmmm I like.



En mysig filur som beslagtagit badrummet en kväll, vilket inte uppskattades av dess ägare. Bestraffning på momangen...mehehe.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Usch o fy för krabaten under glaskrukan,blä!!!!

Dina alster ser mkt intressanta ut, ska bli kul att följa dessa!!

Kramar

2011-05-09 @ 12:16:26
Postat av: Johanna

Usch jag skulle dött av krypet! var det en kackerlacka? Bra att ni får göra sånt som ni kan ha nytta av sen när ni ska söka jobb:)Kramis

2011-05-09 @ 12:59:07
Postat av: Farsan

Bra och tydlig idé det där med Designer in a bottle även om pavan får göra en snabbresa över ett antal världshav. Jag väntar med intresse på länken till portfolion...



K

2011-05-10 @ 10:24:27
Postat av: tina

jAG TYCKER ATT DU VERKAR HA EN FANTASTISK FANTASI

och kläcker så fina ideer. Men blä för kakkan.

Dessa slipper du hemma, men du se till att dom inte åker snålskjuts hem i ditt bagage :-)



Kram Tina

2011-05-10 @ 16:32:31
Postat av: Farfar

Jättebra jobbat och det är så trevligt med Dina rapporter och Dina bilder

Kram!

2011-05-12 @ 10:46:29
Postat av: Miha

Tack snälla er för kommentarerna, krypet (kackerlackan) ligger kvar på golvet, fortfarande vid liv, men jag har planerat att spreja den ikväll.!.



Fanatsin i skolan tryter ibland, men från och till får man en snilleblixt och det är dessa stunder man lever för som student ;)



Tack för alla fina ord, saknar er och längtar till sommaren... puss och kram på er!

2011-05-13 @ 02:36:29
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0