TGI Friday

Från den ena dagen till den andra, regnigare än den förra, svalare än alla tidigare. Paraplyet ena stunden, mössa andra, solbrillor nästa. Där har ni en typisk vecka i Australiensisk vinter, också kallad konstant höstrusk.

I Måndags träffades jag, Jenny och Andrea med Claire för en liten avskedsfika innan hon flyger iväg hem till Frankrike, vi sågs i trakten kring Mosman och pratade om alla galna jobb som Claire haft nu innan avfärden. Hon har dels jobbat som receptionist på en "eskortbyrå" i Bondi, gjort reklam för en bröllopsbutik iklädd prinsessutstyrsel längs centralgatan i stan, och även som köksstädare på hostelet hon bott på för att kunna bo gratis i sitt rum. Galna histrorier, men inget jag skulle rekommendera personligen.

Förutom lite fikastunder hit och dit har jag varit på gymmet, ute och sprungit i stormen, lagat lite rolig mat och nu senast suttit och knåpat ihop 26års presenten till Jenny som fyller år idag. Skolarbetet tar annars upp all min tid, det är bland annat därför det blir inlägg på bloggen typ 1 gång i veckan... Menmen, måste ju ha lite roligt att bjuda på också. Less is more som vi designers så fint säger.

I helgen har vi blivit inkallade till Rebeccas mans födelsedagsmiddag på deras restaurang längs hamnen, får se vad det blir för spännande rätt där. Sen blir det också kanske en mysig re-brunch med pannkakor på Forth Village (där vi åt när jag fyllde år) med Jenny för att fira henne i ett mer avslappnat tillstånd. Jag gick upp 5.30 idag för att hinna springa över och överraska henne i morse eftersom vi började 8.30.

Förutom helgens födelsedagsfirande blir det också firande för Tet som precis fått sitt drömjobb på Harper Collins (tror jag det heter) som är ett bokförlag där hon ska jobba som någon slags sekreterare/research/assistent. Vi ska förmodligen ut och äta lite och kanske gå på bio (som jag inte varit på på hundra år). Riktigt kul för Tet som haft det lite kämpigt som ni kanske minns att jag skrev om.

Kanske är kul om jag visar några skolgrejer också....ett av projekten i skolan är min grupps BigSister-service för tjejer som reser ensamma på kvällarna via till exempel kommunaltrafik eller på gående fot. Vi ska presentera vår vision för en panel på 4 personer (ungefär som i programmet 'Dragons den') där vi ska försöka sälja in vår idé som vi arbetat fram i typ ett år nu... Håll tummarna!

Syns snart igen!

// miot



Glada gänget



En regnig dag



En solig dag



En blåsig dag



Resultat av blåsig dag efter regnig dag



Annons 1 för BigSister (jag står för reklamdelen). Vår idé är helt enkelt en handdator/iphone-baserad applikation som ska ge tjejer en piece of mind när de är ute ensamma. Förklarar mer vid ett senare tillfälle.



Banner-annons 1



Annons 2 för BigSister



Banner-annons 2

Kommentarer
Postat av: tina

Hej Mia, som vanligt kul att läsa om livet på andra sidan jorden. Idag har vi ungefär likadant väder regn o rusk o 8+ :-). Ert arbete verkar ju riktigt bra!! Bra ide som verkligen kan göra nytta i verkligheten. Lycka till med er presentation, och ha så trevlit på alla kalas. Sköbt att det ordnat sig för din kompis!! Kram Tina

2011-05-27 @ 09:16:06
Postat av: Farsan

Helbra stark idé och snyggt utgjord! Grafiska loggan – elegant är väl det minsta jag kan säga... Träffade i sammanhanget van der Schoot på tuben nu i morse som undrade när du kom och om han hade svarat på ditt mail. Skicka över detta till honom tycker jag. Kul att se. Kram från den Vespalöse (faan!)

2011-05-27 @ 10:20:10
Postat av: MAMMA

Lycka till med alla presentationer nu i slutspurten

Big Sister mkt bra!!!

Kramar

2011-05-28 @ 10:11:54
Postat av: Dessan

Fina annonser!!! Tou are simply the best! Sjukt bra idé!!!



Miss u. Snart kommer du!



Puss

2011-05-28 @ 14:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0