Whatever.

Hallåhallå,

sitter vid min andra hälft, laptopen alltså, och pluggar på i vanlig ordning. Kackerlackan ligger kvar i hämdläge under glaset i badrummet, och jag hoppas att den nu givit upp (så att jag kan disposa mig av den så att säga). Bredvid mig står radion med Filip och Fredriks podcast på rundgång och jag ser bara mer och mer framemot att få resa hemåt bort från detta väder och dåliga isolering.

T:et, min rumskompis, är nog Sydneys otursfågel nummer ett. Är det inte det ena, så är det det andra helt enkelt. Hon har ju varit arbetslös ett halvår nu, fått nej på interjvuer (har dock fått gå på dem iallafall), hennes moster (som är allmänt besviken på livet, och ger T:et och hennes familj sota för detta) skäller på henne jämt, hennes bror hamnade nyss i en lättare depression, hennes syster (som lovat att flytta ned hit när jag dragit) efter att ha kommit på sin kille med att vänstra, förlät honom och stannar kvar där hon bor, hennes kille/äldre man (+50) tjaffsar med henne jämt och skyller sina egna problem på henne vilket tillslut eskalerade i en light-dumpning här om sistens men som tillsluts lappades ihop trots allt, hon glömde nycklarna i förrgår och låste därmed ut sig själv, och senast idag tappade hon bort sin plånbok med passet i och annat som man absolut inte vill förlora. Hon ska flyga till sin familj i helgen men måste då ha något slags ID, och passet är tyvärr det enda hon har. Förlåt, 'hade' menar jag. Jag, som inte kan göra annat än att komma med stödjande ord dag efter dag, brände en CD med låtar ur min lista "Songs for those moments" för att på något sätt trösta henne i all denna stress. Hoppas att jag åtminstone kunde hjälpa till en aning.

Så förstår ni vad jag menar? Såfort något går liiite snett i ert liv, tänk på T:et och allt kommer redan kännas lite lättare.

Förra helgen var det Eurovision för hela slanetn, men eftersom Australien ligger lite efter så fick jag se alla program 12 h senare. Det gjorde dock ingenting förutom att jag varken tillät mig att snegla på gymmets tv, gå in på nätet eller prata i telefon med Sverige - allt för att inte få reda på resultatet i förväg. När själva finalen var igång var det som vanligt ganska lustigt att se hur Europa framstår utifrån och vad de australiensiska kommentatorerna säger om detta ståhej. En kommentar var till exempel "Will Eric become popular, or perhaps that little bullied kid in the corner of the school yard?" - ni kan ju tänka er att jag blev ganska upprörd av detta påhopp. Men tji fick dem för på 3 plats kom vi ju och kul var det, en dos av Europa behöver man downunder ibland.

Så, nu ska jag plugga vidare och njuta av f och fs svenska röster.

Tah!



Kockrent.



Eric SaaaaaadE på aussieTV. Det ni.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Var det inte du som sa att man inte ska döda de små jävlarna utan släppa ut dem istället? :)

2011-05-20 @ 00:27:26
URL: http://www.aisimons.blogspot.com
Postat av: Mamma

Hoppas lilla otursfågeln hittar sitt pass!!

Ha en trevlig helg Mia o koppla av lite från skolan om det går, jag gillar klockan, finns den hemma hos dig?

Kramar

2011-05-20 @ 12:06:23
Postat av: Gloria

Hej Hej kära älskade kusin !

Hur är det med dig räknar du ner nu hur många dar det är kvar nu tills du kommer hem till stockholm. annars da är det mycket som ska bli klart inan du far hem ? vi har det bara bra här hemma jobbar och sliter men nu är det snart sommar lov så vi plockar i hopp barnens alla grejer dom gjort under dom åren

jobbar fram till den 10 juni sen är det sommar lov sen väntar jag spänands fullt på att det ska dimpa ner ett brev i brevlodan om att jag kommit in på barnskjötar utbildningen till hösten. Och anna är snart två tiden går alldeles för fort tänk om man kunde stana tiden ? skjöt om dig min älskade kusin saknar dig massor i love ma kusin puss puss vi se när du kommer hem......

2011-05-23 @ 19:32:13
Postat av: gloria

Cao Cao!!

min älskade kusin vill bara önska dig en trevlig och mysig helg koppla av nu o gör något riktigt mysigt nu i helgen ses snart



puss kram din kusin anna johan hälsar till dig

2011-05-26 @ 17:49:57
Postat av: Miha

Hej på er!



Tack för kommentarerna som alltid! =) Och vad söt du är Gloria, saknar er med men det är ju inte lång tid kvar nu.



Ta hand om er också, njut av våren!



Pussokram

2011-05-27 @ 05:54:17
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0